SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metoda Dobrego Startu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWMDS- 16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z założeniami i strukturą metody dobrego startu oraz jej modyfikacjami. Kształtowanie u studentów umiejętności opracowywania scenariuszy i realizacji zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem metody dobrego startu.
Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konwersatoria
1) Geneza, cel i założenia metody dobrego startu. Struktura zajęć realizowanych metodą dobrego startu. 2) Organizacja zajęć i niezbędne pomoce dydaktyczne. 3) Efektywność stosowania metody dobrego startu. 4) Modyfikacje metody dobrego startu: Piosenki do rysowania; Piosenki i znaki; Piosenki i litery (Alfabet piosenek, Śpiewane litery, Piosenki na literki, Od piosenki do literki). 5) Zasady opracowywania konspektu zajęć prowadzonych metodą dobrego startu. 6) Analiza przygotowywanych przez studentów konspektów i omawianie realizowanych przez nich zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych dla różnych grup uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi prowadzonych metodą dobrego startu.
Konwersatoria
Pokaz, dyskusja, warsztaty.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Opracowania konspektu zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody dobrego startu. Kryteria oceny konspektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) odpowiedni dobór ćwiczeń, zadań do rodzaju specjalnych potrzeb edukacyjnych ich uczestników, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) Realizacja zaprojektowanych zajęć warsztatowych. Kryteria oceny zajęć od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) umiejętność zdyscyplinowania uczestników; e) umiejętność dokonania samooceny przeprowadzonych zajęć pod kątem ich walorów i mankamentów.
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)