SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologiczne problemy okresu dorastania |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWDOR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Dostarczenie wiedzy na temat adolescencji, wybranych teoretycznych modeli zaburzeń i specyficznych problemów związanych z zaburzeniami okresu rozwojowego w aspekcie niepełnosprawności dziecka.
Konwersatoria
1) Wprowadzenie do problematyki adolescencji i wybrane teoretyczne modele zaburzeń oraz specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu rozwojowego. 2) Kryzysy adolescencyjne. 3) Kształtowanie się poczucia tożsamości. 4) Zadania rozwojowe okresu dorastania. 5) Wsparcie ukierunkowane na niepełnosprawną młodzież i rodzinę.
Konwersatoria
Ćwiczenia, mini-wykład, praca z książką, metoda przypadku, metoda projektowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie odbywa się na podstawie aktywności studenta na zajęciach, kolokwium oraz przygotowanej pracy projektowej lub zaliczeniowej.
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 21:58)