SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka terapii pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MTPSP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 60 | 4 | 60 | 4 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z procedurą diagnostyczną i metodami pracy terapeutycznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przygotowanie do projektowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w placówce oświatowej.
Podstawy terapii pedagogicznej, pedagogiki specjalnej, pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.
Konwersatoria
1) Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się. 2) Formy i rodzaje ćwiczeń funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, kinestetyczno-ruchowych). 3) Ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania i pisania. 4) Ćwiczenia wspomagające myślenie i umiejętności matematyczne. 5) Organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 6) Opracowanie ramowych programów terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 7) Kierunki współpracy z rodzicami dzieci z trudnościami w uczeniu się – propozycje rozwiązań praktycznych.
Konwersatoria
Metoda projektu, metoda indywidualnych przypadków, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, kolokwium z treści realizowanych na zajęciach, przygotowanie ramowych programów terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Ocenę łączną z przedmiotu będzie stanowić średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu stanowi ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)