SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogika zabawy |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWPEZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z teoretycznymi i metodycznymi podstawami pedagogiki zabawy. Rozwijanie umiejętności związanych z samodzielnym planowaniem i realizacją scenariuszy z wykorzystaniem metod i technik typowych dla pedagogiki zabawy.
Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej.
Wykłady
1) Zabawa – definicje i znaczenie. 2) Strategie zabawowe w pracy z dziećmi i młodzieżą. 3) Zabawa a inne formy aktywności człowieka. 4) Teorie zabawy – J. Piageta, L.S. Wygotskiego, B. Sułkowskiego, D. B. Elkonina, J. Huizingi. 3) Warunki wspierające i przeszkadzające w zabawie, 4) Rola dorosłego w zabawie.
Ćwiczenia
1) Rodzaje zabaw – klasyfikacje i praktyczne realizacje. 2) Ograniczenia w zastosowaniu metod zabawowych w pracy z opiekuńczo-wychowawczej. 3) Sytuacje zabawowe. 4) Projektowanie scenariuszy zabaw dla dzieci. 5) Projektowanie imprez dla dzieci z wykorzystaniem różnorodnych zabaw.
Wykłady
Wykład tradycyjny, wykład z elementami dyskusji, problemowy z zastosowaniem prezentacji medialnej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Test sprawdzający wiedzę z wykładów na zaliczenie. Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% punktów przewidzianych testem.
Ćwiczenia
Aktywność na zajęciach, ocena samodzielnie przygotowanych i zrealizowanych scenariuszy zajęć wychowawczych dla wskazanej grupy dzieci i młodzieży z uwzględnieniem założeń pedagogiki zabawy. Ocenę z ćwiczeń stanowi średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń i wykładów. Oceną końcową z przedmiotu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z wykładów i ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)