SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metoda ośrodków pracy |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWMOP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z założeniami, celami i specyfiką metody ośrodków pracy. Kształtowanie u studentów umiejętności przygotowywania konspektów i realizacji zajęć dydaktyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy.
Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konwersatoria
1) Geneza, cele i założenia metody ośrodków pracy. 2) Etapy dziennego ośrodka pracy (zajęcia wstępne; praca poznawcza – obserwacja, kojarzenie; ekspresja i zajęcia końcowe). 3) Planowanie, przygotowanie i zasady realizacji zajęć dydaktyczno-rewalidacyjnych metodą ośrodków pracy. 4) Zastosowanie metody w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. 5) Efektywność metody. 6) Analiza przygotowywanych przez studentów konspektów i omawianie realizowanych przez nich zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy.
Konwersatoria
Pokaz, dyskusja, warsztaty.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Opracowania konspektu zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy. Kryteria oceny konspektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) odpowiedni dobór ćwiczeń, zadań do rodzaju specjalnych potrzeb edukacyjnych ich uczestników, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) Realizację zaprojektowanych zajęć warsztatowych. Kryteria oceny zajęć od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) umiejętność zdyscyplinowania uczestników; e) umiejętność dokonania samooceny przeprowadzonych zajęć pod kątem ich walorów i mankamentów.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)