SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-KPWSR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Ukształtowanie umiejętności tworzenia Programów WWRD. Ugruntowanie postawy aktywności i odpowiedzialności za podopiecznego.
Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z dziećmi z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych.
Konwersatoria
1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb dziecka – jako podstawa wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. 3) Tworzenie programów WWRD – zasady, struktura. 4) Współpraca w tworzeniu i realizacji programów WWRD. 5) Ewaluacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju.
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Projekt programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze zdiagnozowanym zaburzeniem. 3) Aktywny udział w zajęciach, zabieranie głosu w dyskusji.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)