SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputerowe projektowanie inżynierskie |
Kod przedmiotu | 06.2-WE-ELEKTP-KPI |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Elektrotechnika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Występuje w specjalnościach | Systemy Pomiarowe i Elektroenergetyka |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Podstawy elektroniki i energoelektroniki, Języki programowania, Metrologia
Komputerowe wspomaganie projektowania urządzeń elektronicznych. Charakterystyka programów typu EDA.
Metodyka projektowania urządzeń elektronicznych ? edycja schematów, koncepcja logicznej sieci połączeń, projektowanie obwodów drukowanych.
Badania symulacyjne właściwości funkcjonalnych układów elektronicznych ? analizy stałoprądowe, częstotliwościowe, czasowe.
Edycja obwodów drukowanych. Definiowanie kształtu i rozmiaru obwodu drukowanego. Techniki prowadzenia ścieżek połączeń oraz sposób doboru i rozmieszczania elementów na płytkach drukowanych. Dobór szerokości ścieżek. Czynniki określające minimalne odległości pomiędzy składnikami płytki drukowanej..
Przygotowanie do procesu produkcji oraz tworzenie dokumentacji technicznej projektowanych obwodów drukowanych.
Wprowadzenie do techniki wirtualnych przyrządów pomiarowych. Podstawowe definicje. Charakterystyka zintegrowanych graficznych środowisk programowych do projektowania oprogramowania systemów pomiarowych.
Projektowanie oprogramowania systemów pomiarowo-sterujących w środowisku LabVIEW. Koncepcja graficznego języka programowania G. Podstawy programowania w graficznym języku programowania G ? typy danych, struktury programowe, operacje na tablicach i łańcuchach znakowych, programowanie hierarchiczne, zmienne lokalne i globalne.
Metody obsługi graficznego interfejsu użytkownika z zastosowaniem zdarzeń (event-driven) i cyklicznego przeglądania stanu obiektów (polling).
Charakterystyka funkcji bibliotecznych przeznaczonych do analizy i przetwarzania sygnałów pomiarowych.
Wykład: wykład konwencjonalny
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, praca w grupach
Projekt: metoda projektu, dyskusje i prezentacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów pisemnych przeprowadzonych co najmniej raz w semestrze
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.
Projekt - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich projektów, przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych
Składowe oceny końcowej = wykład: 30% + laboratorium: 35% + projekt: 35%
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Radosław Kłosiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2018 23:51)