SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Modelowanie |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchP-M-S16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z problematyką kształtowania formy architektonicznej w oparciu o teorie estetyczne, abstrakcyjne idee oraz zasady kompozycji i percepcji.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta opracowywania koncepcji projektowych na podstawie własnych inspiracji, idei zakończone stworzeniem modelu architektonicznego.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest uwrażliwienie studenta na problemy kształtowania form architektonicznych w przestrzeni społecznej, kulturowej i przyrodniczej, jak również dostosowanie w/w form do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nieformalne: ogólna wiedza dotycząca kompozycji architektonicznej w odniesieniu do skali człowieka.
Zakres tematyczny obejmuje tworzenie nowej wartości przestrzeni o określonych cechach użytkowych, projektowanie prostych form użytkowych, wymiarowanie i dostosowywanie form do skali człowieka, ergonomiczne aspekty formy użytkowej w przestrzeni architektonicznej. Przypisanie ich do odpowiednich kategorii estetycznych.
METODY POSZUKUJĄCE: Ćwiczenia laboratoryjne - kształcenie interaktywne i kreatywne, praca indywidualna oraz w grupach realizowana wg szczegółowego harmonogramu zajęć. Rozwiązywanie zadań projektowych samodzielnie i w zespole, przygotowanie prezentacji oraz dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Projekt: Student ma podstawową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu małej architektury miejskiej oraz zasad ergonomii. Wykonuje ćwiczenia projektowe dla miejskich struktur w różnych skalach np. przystanków komunikacyjnych wraz z architekturą towarzyszącą tj. siedziska, elementy oświetlania, kosze, pergole itp. Zasady ustalania oceny: Ocena osiągnięcia efektu kształcenia w kategorii: wiedza, umiejętności i kompetencje jest wynikiem zaliczenia przedmiotu na podstawie testu z progami punktowymi:
50% - 60% pozytywnych odpowiedzi – dst
61% - 70% dst+
71% - 80% db
81% - 90% db+
91% - 100% bdb. Ocena końcowa jest średnią oceną z projektu.
Sala labolatoryjna wyposażona w podstawowy sprzęt audiowizualny z możliwością zaciemnienia; przystosowana do prezentacji multimedialnych oraz wykonywania modeli przestrzennych.
Zmodyfikowane przez dr inż. arch. Justyna Juchimiuk (ostatnia modyfikacja: 30-04-2018 17:21)