SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing mobilny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing mobilny
Kod przedmiotu 04.7-WM-BizElP-MarkMob
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Joanna Cyganiuk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu mobilnego, strategiami marketingu mobilnego i zasadami mobilnej kampanii reklamowej, badaniami marketingowymi, promocjami, kampaniami marketingowymi, nabycie umiejętności stosowania mobilnych technik marketingowych, umiejętności oceny przyjętych strategii w marketingu mobilnym.

Wymagania wstępne

Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Podstawy programowania obiektowego, Systemy komunikacyjne e-biznesu, E-biznes a prawo, Zaawansowane technologie e-biznesowe, Technologie mobilne w e-biznesie

 

Zakres tematyczny

Wykład:

Formy aktywności mobilnej.Firma w świecie mobilnym. Wpływ technologii mobilnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw: zwiększanie działań marketingowych, kształtowanie preferencji zakupowych. Strategia mobilna: marka i świadomość, mobilność w zarządzaniu relacjami z klientami, mobilność w reklamie, marketingu i sprzedaży. Zbieranie informacji: badania podstawowe i wtórne. Mobilny odbiorca i jego możliwości.Powierzchnia reklamowa. Internet mobilny w marketingu. Kampanie reklamowe w kanale mobilnym. SEO. SEM. AdWords dla mobile. Rodzaje reklam mobilnych. Marketing SMS. Marketing MMS. E-maile mobilne. Aplikacje mobilne na potrzeby marketingu. Mobile game marketring. Ambient media w marketingu mobilnym. Kody QR w marketingu. Argumented reality. Mobilne sieci reklamowe. Sukces a projekt mobilny.

Laboratorium:

Wykorzystanie zasobów mobilnego Internetu w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu mobilnego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy mobilnej, komunikacja z klientem, angażowanie klienta) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych w marketingu mobilnym.

 

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingu mobilnego oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie mobilnym – marketing 40%, wizualna forma prezentacji mobilnych działań marketingowych 30%.

Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych

Literatura podstawowa

  1. Mazurek G. E-marketing: planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018,
  2. Królewski J., Sala P., E-marketing: współczesne trendy-pakiet startowy, PWN, Warszawa 2016,
  3. Sznajder A., Technologie mobilne w Internecie, Wolters Kluwer Bussines, Warszawa 2014,
  4. Pasqua R., Elkin N., Godzina dziennie z mobile marketingiem , Helion, Warszawa 2013,
  5. Stalewski P., Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych, Helion, Warszawa, 2012,

Literatura uzupełniająca

  1. Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Warszawa 2010,

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Joanna Cyganiuk (ostatnia modyfikacja: 28-04-2018 21:15)