SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Sieci społecznościowe i systemy wieloagentowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Sieci społecznościowe i systemy wieloagentowe
Kod przedmiotu 11.3-WE-INFD-SSiSW
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Mariusz Jacyno
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Egzamin
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z genezą, architekturą oraz właściwościami sieci społecznościowych.

Poruszenie tematyki związanej z Big Data oraz roli jaką sieci społecznościowe pełnią w kontekście generowania danych na dużą skalę.

Ukształtowanie podstawowych umiejętności analizy mediów oraz sieci spolecznościowych z wykorzystaniem technologii Big Data.

Ukształtowanie umiejętności stosowania algorytmów uczenia maszynowego w celu zaawansowanej analizy danych zawartych w mediach społecznościowych.

Zapoznanie z systemami wieloagentowymi wykorzystywanymi do modelowania sieci spolecznościowych oraz inżynierii skalowalnych oraz rozproszonych systemów do przetwarzania informacji zawartych w sieciach.


 

Wymagania wstępne

Bazy danych

Znajomość podstaw statystyki

Umiejętność programowania w języku Java

Znajomość technologii Big Data

Zakres tematyczny

Systemy wieloagentowe jako nowoczesne narzedzia do inzynierii systemow orozproszonej inteligencji.

Zastosowanie systemow wieloagentowych do budowy autonomicznych mechanizmow sterowania w kontekscie przetwarzania w chmurze.

Definicja mediów oraz sieci społecznościowych. Rodzaje sieci spolecznosciowych oraz charakterystyka ich funkcjonowania.

Media spolecznosciowe oraz Big Data jako nowe trendy wyznaczajace kierunek rozwoju informatyki.

Pozyskiwanie danych z mediów społecznośćiowych oraz ich analiza z wykorzystaniem technologii Big Data.

Zastosowanie algorytmów uczenia maszynowego w celach zaawansowanej analizy danych pozyskanych z mediów społecznościowych.

Metody kształcenia

wykład: Wykład konwencjonalny, dyskusja, wykład problemowy,

ćwiczenia laboratoryjne: praca w zespole, praca w grupie,

projekt: metoda projektu, praca w grupie, burza mózgów

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

W ramach zaliczenia przedmiotu studenci są oceniani na podstawie:

Projektu własnego (50% oceny) – projekt weryfikuje osiągnięcie efektów kształcenia w zakresie umiejętności.

Projekt powinien zawierać: praktyczną realizację wybranego zadania projektowego wraz z dokumentacją.

Egzaminu (50% oceny) mającego charakter pisemny polegający na przetestowaniu osiągniętych efektów kształcenia w zakresie wiedzy

Studenci są dopuszczeni do egzaminu pod warunkiem otrzymania zaliczenia z ćwiczeń laboratoryjnych podczas których oceniana będzie ich praktyczna umiejętność realizowania zadań przydatnych podczas realizacji projektów grupowych.

 

Literatura podstawowa

Michael Wooldridge, An Introduction to MultiAgent Systems - Second Edition, 2009
Duncan J. Watts, Six degrees: the science of a connected age, 2003
Morzy T.: Eksploracja danych. Metody i algorytmy, PWN, Warszawa, 2013
Markov Z., Larose D.T.: Eksploracja zasobów internetowych, PWN, Warszawa, 2009
White T., Hadoop: The Definitive Guide, 3rd Edition, O'Reilly Media / Yahoo Press, 2012
George L., HBase: The Definitive Guide, O'Reilly Media, 2011

Literatura uzupełniająca

Stanton J.M.: Introduction to Data Science, E-book, 2013

Uwagi

Opracował: dr inż. Mariusz Jacyno


Zmodyfikowane przez dr inż. Jacek Bieganowski (ostatnia modyfikacja: 28-04-2018 22:45)