SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Philosophy of Education - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Philosophy of Education
Kod przedmiotu 08.1-WH-UZ-F--PhE-1
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filozofia
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Walczak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the basics of knowledge in the field of philosophy of education, with theory and educational practice based on the achievements of the humanities and social sciences. The aim of the course is to shape the studnt's awareness of the different perspectives of philosophy and the impact of philosophical assumptions on the education process and its organization.

Wymagania wstępne

no preliminary requirements

Zakres tematyczny

Education as philosophical problem

The concept of education

The nature and scope of educational theory

Two philosophies of education: value-centrism and child-centrism

Critical and Revolutionary pedagogies

Philosophical education

Metody kształcenia

lecture, conversation, reading

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  1. Student contribution to the preparation of the essay on a given subject;
  2. Activity during discussion (evaluation during discussion);
  3. Knowledge of the assigned reading (evaluation during meetings).

Literatura podstawowa

R. Bailey (ed.), The Philosophy of Education: An Introduction, Continuum, London and New York 2010

G. L. Gutek, Philosophical and Ideological Perspectives on Education, Allyn & Bacon, Boston 1997

J. Hayness, K. Gale, M. Parker, Philosophy and Education, Routledge, New York 2015

J. Kleinig, Philosophical Issues in Education, St. Martin’s Press, New York 1982

G. Langford, D.J. O’Connor, New Essays in the Philosophy of Education, Routledge and Kegan Paul, London – Boston 1973

D.J. O’Connor, An Introduction to the Philosophy of Education, Routledge and Kegan Paul, London 1966

Literatura uzupełniająca

N. Blake, P. Smeyers, R. Smith, P. Standish(eds.) , The Blackwell Guide to the Philosophy of Education, Blackwell Publishing, Oxford 2003

S. M. Cahn (ed.), Philosophy of Education: The Essential Texts, Routledge, London and New York 2009

W. Kohan, Childhood, Education and Philosophy, Routledge, New York 2015

W. Kohli (ed.), Critical Conversations in Philosophy of Education, Routledge, London 1995

M. Lipman, Philosophy in the Classroom, Temple University Press, Philadelfia 1980

G. Mathews, The Philosophy of Childhood, Harvard University Press, Cambridge 1994

R. Pring, Philosophy of Education, Continuum, London and New York 2004

C. Winch, J. Gingell, Philosophy of Education: The Key Concepts, Routledge Key Guides, New York - London 2008

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Walczak (ostatnia modyfikacja: 03-09-2018 11:51)