SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening siłowy |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFD-TS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z treningiem siłowym oraz jego wpływem na organizm człowieka. Przedstawienie zestawów ćwiczeń stosowanych w treningu siłowym. Dostarczenie studentowi praktycznych umiejętności stosowania ćwiczeń siłowych oraz umiejętności tworzenia planów treningowych.
Podstawy wiedzy z zakresu anatomii narządu ruchu człowieka. Sprawność fizyczna umożliwiająca aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Definicja treningu siłowego, zagadnienia związane z treningiem siłowym.
Wpływ ćwiczeń siłowych na zdrowie człowieka.
Ćwiczenia siłowe a procesy wzrosty młodego organizmu.
Zasady bezpieczeństwa podczas prowadzenia ćwiczeń siłowych na zajęciach wychowania fizycznego.
Zastosowanie ćwiczeń siłowych na różnych etapach kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej.
Zastosowanie ćwiczeń siłowych w treningu prozdrowotnym.
Dobór obciążeń w zależności od wieku, sprawności i stanu zdrowia osób ćwiczących.
Trening siłowy z obciążeniem własnego ciała, trening siłowy w parach, trening funkcjonalny.
Metody treningu siłowego.
Trening siłowy w różnych dyscyplinach sportu.
Wykorzystanie treningu siłowego w pracy trenera osobistego (dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb podopiecznych)
Tworzenie planów treningowych z wykorzystaniem ćwiczeń siłowych
Metoda syntetyczna, analityczna, poglądowa/pokaz, ćwiczenia praktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium: aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowania konspektu lekcji z ćwiczeń siłowych, projekt planu treningowego dla różnych potrzeb rekreacyjnych i/lub sportowych, zastosowanie rozwiązań metodyczno - organizacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć praktycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Delavier F. Atlas treningu siłowego. Warszawa
Kruszewski M. Metody treningu i podstawy żywienia w sportach siłowych. Warszawa
Jaskólski A. Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego, AWF Wrocław 2002
Stefaniak T. Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych. Wrocław 2006
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 07-10-2018 15:31)