SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening siłowy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening siłowy
Kod przedmiotu 16.1-WL-WFD-TS
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agnieszka Grad-Rybińska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z treningiem siłowym oraz jego wpływem na organizm człowieka. Przedstawienie zestawów ćwiczeń stosowanych w treningu siłowym. Dostarczenie studentowi praktycznych umiejętności stosowania ćwiczeń siłowych oraz umiejętności tworzenia planów treningowych.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z zakresu anatomii narządu ruchu człowieka. Sprawność fizyczna umożliwiająca aktywne uczestnictwo w zajęciach. 

Zakres tematyczny

  1. Definicja treningu siłowego, zagadnienia związane z treningiem siłowym.

  2. Wpływ ćwiczeń siłowych na zdrowie człowieka.

  3. Ćwiczenia siłowe a procesy wzrosty młodego organizmu.

  4. Zasady bezpieczeństwa podczas prowadzenia ćwiczeń siłowych na zajęciach wychowania fizycznego.

  5. Zastosowanie ćwiczeń siłowych na różnych etapach kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej.

  6. Zastosowanie ćwiczeń siłowych w treningu prozdrowotnym.

  7. Dobór obciążeń w zależności od wieku, sprawności i stanu zdrowia osób ćwiczących.

  8. Trening siłowy z obciążeniem własnego ciała, trening siłowy w parach, trening funkcjonalny.

  9. Metody treningu siłowego.

  10. Trening siłowy w różnych dyscyplinach sportu.

  11. Wykorzystanie treningu siłowego w pracy trenera osobistego (dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb podopiecznych)

  12. Tworzenie planów treningowych z wykorzystaniem ćwiczeń siłowych

Metody kształcenia

Metoda syntetyczna, analityczna, poglądowa/pokaz, ćwiczenia praktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium:  aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowania konspektu lekcji z ćwiczeń siłowych, projekt planu treningowego dla różnych potrzeb rekreacyjnych i/lub sportowych, zastosowanie rozwiązań metodyczno - organizacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć praktycznych.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

 

Literatura podstawowa

  1. Delavier F. Atlas treningu siłowego. Warszawa

  2. Kruszewski M. Metody treningu i podstawy żywienia w sportach siłowych. Warszawa

  3. Jaskólski A. Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego, AWF Wrocław 2002

  4. Stefaniak T. Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych. Wrocław 2006

  5. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 07-10-2018 15:31)