SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rodzaje dziennikarstwa IV (dziennikarstwo ekonomiczno-prawne) |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksD-RDEkP-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa ekonomicznego oraz statusem i profilem dziennikarza gospodarczego, z problemami tego wyspecjalizowanego rodzaju oraz perspektywami jego rozwoju.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie metod wypracowanych przez dziennikarzy ekonomicznych, ze szczególnym uwzględnieniem źródeł inspiracji i informacji oraz merytorycznego przygotowania do uprawiania tego rodzaju dziennikarstwa.
Kompetencja: uświadomienie znaczenia rzetelnego dziennikarstwa gospodarczego dla codziennych zachowań konsumenckich odbiorców, uwrażliwienie studenta na pułapki PR i kryptoreklamy w pracy dziennikarzy ekonomicznych.
brak
Dziennikarstwo ekonomiczne jako dziennikarstwo pierwszej potrzeby w zglobalizowanym świecie zdominowanym przez rynek. Specyfika warsztatu dziennikarza ekonomicznego – źródła informacji, sposoby i formy publikacji. Gatunki dziennikarstwa ekonomicznego. Zadania edukacyjne dziennikarza gospodarczego: odbiorca jako świadomy konsument. Dziennikarstwo ekonomiczne w internecie i w tradycyjnych mediach. Studium przypadku: raport jako jedna z podstawowych form przekazu w dziennikarstwie ekonomicznym.
Metody warsztatowe obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące specyficzne kompetencje dziennikarskie (poznawcze, językowo-stylistyczne, argumentacyjne, konwersacyjne, techniczne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy swoje portfolio, w którym gromadzi materiały z zakresu określonego rodzaju dziennikarstwa. Zakłada się, że część z tych materiałów zostanie opublikowana. Portfolio zaś ma służyć jako prezentacja dorobku dla przyszłego pracodawcy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obserwacja podczas zajęć / ocena aktywności, ocena ćwiczeń praktycznych, ocena materiałów i staranności wykonania portfolio.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 10:33)