SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 2
Kod przedmiotu 09.0-WK-MATP-JA2-L-S14_pNadGenO6VZ3
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Mathematics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The course aims to enable students to improve speaking, reading and writing skills, as well as listening comprehension in English. It will help the students to develop their ability to apply language functions to effective communication in everyday life. The course also aims to further develop ability to use grammar structures which describe future and life experiences. It will help students to revise structures used to talk about present and past. The course provides an opportunity to learn the skill of writing informal letters.
The students will be able to deepen their knowledge of mathematical language used in number theory.

Wymagania wstępne

A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages specified by the Council of Europe.

Zakres tematyczny

During the course students will learn to:

  • describe present and past activities using more complex language structures -continuous tenses (2 hours)
  • describe future activities – predictions, plans (4 hours)
  • express offers, suggestions (2 hours)
  • talk about life experiences using appropriate grammar tense (4 hours)
  • exchange and get information concerning future in everyday life situations (3 hours)
  • have longer conversations using familiar vocabulary and language structures (3 hours)
  • understand non-specialist texts describing future (4 hours)
  • participate in class discussions, express opinions with confidence (2 hours)
  • write informal letters (2 hours)
  • improve listening comprehension (2 hours)
  • master and extend vocabulary used in number theory
  • give definitions of natural, rational, irrational, real and complex numbers (2 hours)

Metody kształcenia

The course focuses on communication activities in functional and situational context. It encourages students to speak with fluency and develop the four skills of reading, writing, listening and speaking by means of group and pair work, discussion, presentation, oral and written exercises.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Classes – grade: a condition for receiving a credit are positive marks for tests, participating in class discussions, dialogues, delivering a presentation in English, getting information.

Literatura podstawowa

1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007
2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007

Literatura uzupełniająca

1. FCE Use of English by V. Evans
2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
3. Internet articles
4. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 07-07-2018 09:52)