SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 1
Kod przedmiotu 09.0-WK-MATD-JA1-L-S14_pNadGen7H6SS
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Mathematics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The course aims to enable students to improve speaking, reading and writing skills, as well as listening comprehension in English. It will help students to develop their ability to apply language functions to effective communication in everyday life. The course also aims to further develop students’ ability to use the language of mathematics in order to discuss mathematical problems and read, with understanding, specialist texts. It also encourages students to master their skills of expressing ideas using complex language structures, e.g. Passive Voice, and grammar tenses to describe past activities. It provides an opportunity to revise the rules and master the skills of giving a presentation in English.

Wymagania wstępne

B1+/B2 of the Common European Framework of Reference for Languages specified by the Council of Europe.

Zakres tematyczny

During the course students will learn to or improve their ability to:

  • describe past events using different grammar tenses (4 hours)
  • understand and use Passive Voice (4 hours)
  • exchange information concerning mathematical problems (2 hours)
  • give definitions of integers, natural, rational, irrational, real and complex numbers (2 hours)
  • read numbers and mathematical symbols (2 hours)
  • use the symbols to read mathematical expressions (2 hours)
  • use the language of mathematics in speakig and writing (4 hours)
  • better understand specialist texts (4 hours)
  • prepare and deliver a presentation on a topic concerning mathematics (2 hours)
  • discuss mathematical problems in class, give arguments for and against (2 hours)
  • form questions to get information concerning mathematical problems, as well as give answers to such questions (2 hours)

Metody kształcenia

The course focuses on communication activities in functional and situational context. It encourages students to speak with fluency and develop the four skills of reading, writing, listening and speaking by means of group and pair work, discussion, presentation, oral and written exercises.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Classes – grade: a condition for receiving a credit are positive marks for tests, participating in class discussions, dialogues, delivering a presentation in English, getting information on different topics.

Literatura podstawowa

  1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007
  2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007
  3. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2006

Literatura uzupełniająca

  1. FCE Use of English by V. Evans
  2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
  3. Internet articles
  4. R. Murphy English Grammar in Use.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 29-06-2018 10:44)