SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie jakością |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzP-ZJ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie usystematyzowanej wiedzy dotyczącej zarządzania systemem jakości oraz nabycie umiejętności sprawnego wykorzystywania metod i technik TQM. Wykształcenie umiejętności identyfikacji dokumentacji systemu zarządzania jakością oraz pracy zespołowej.
Brak
Geneza i pojęcie jakości. Jakość usług. Istota i cele normalizacji jakości. Struktura norm ISO serii 9000. Audity systemów zarządzania jakością. Dokumentacja systemu - polityka jakości. Koncepcja TQM. Metody i techniki TQM. Zarządzanie jakością w usługach publicznych.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia audytoryjne realizowane są w oparciu o pracę w grupach (burze mózgów) nad projektami na zadany temat.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem uzyskania zaliczenia wykładu jest uzyskanie co najmniej 60 % poprawnych odpowiedzi na pytania problemowe (otwarte) sformułowane w kolokwium.
Studenci zobowiązani są także do uzyskania zaliczenia na ocenę z ćwiczeń audytoryjnych. Warunkiem zaliczenia jest zrealizowanie wszystkich ćwiczeń projektowych oraz uzyskanie oceny pozytywnej z kolokwium sprawdzającego teoretyczną wiedzę studenta niezbędną do poprawnego wykonania ćwiczeń projektowych. Kolokwium realizowane jest na zasadzie testu wyboru wielokrotnego na zakończenie kursu. Pozytywną ocenę otrzymuje student, który odpowiedział poprawnie na co najmniej 60 % pytań. Projekty realizowane są w grupach 6-8 osobowych z wykorzystaniem techniki – burzy mózgów. Studenci w trakcie realizacji ćwiczeń starają się formułować zadania oraz dostosowywać do nich metody i techniki TQM.
Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Adamczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-05-2018 11:48)