SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zachowania organizacyjne |
Kod przedmiotu | 14.2-WZ-ZarzP-ZAO |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy z podstaw psychologii społecznej, psychologii, socjologii, na których bazują zachowania organizacyjne, jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy, w zakresie wykorzystania jej w praktyce do sprawniejszego komunikowania się, zrozumienia jednostek i grup a w konsekwencji efektywniejszego kierowania ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego, do osiągania zamierzonych celów a także wykorzystanie wiedzy z zakresu autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby.
Brak
Wykład: Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne i grupowe determinanty zachowań organizacyjnych. Znaczenie i istota wpływu społecznego w kontekście zachowań organizacyjnych. Autoprezentacja; jej znaczenie w środowisku pracy. Stres w pracy - czynniki wyzwalające.
Ćwiczenia: Postawy w miejscu pracy - czynniki je determinujące; ich rozpoznawanie. Wywieranie wpływu na innych – skuteczna autoprezentacja. Asertywność w miejscu pracy. Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy - metody.
Wykład: wykład konwersatoryjny, wykład konwencjonalny (w zależności od prezentowanego tematu), prezentacja multimedialna
Ćwiczenia: praca indywidualna, praca z książką, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Egzamin (K_W01, K_W08) - forma ustna, egzamin obejmuje odpowiedź studenta na trzy pytania, sformułowane w oparciu o prezentowane podczas wykładu treści teoretyczne i problemowe. Każde z pytań jest oceniane w skali od 5 (odpowiedź wyczerpująca) do 2 (brak znajomości tematu), ocena końcowa jest wynikiem średniej arytmetycznej z trzech ocen.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną, ocena na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (K_U14; K_K07) (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (K_K01) (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.), a także z wystąpienia autoprezentacyjnego – (K_U01), ocenianego w skali 0,1 do 0,4 (w zależności od stopnia atrakcyjności wystąpienia mierzonego oceną opartą na wcześniej podanych kryteriach poprawnego wystąpienia publicznego). Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (K_W01 K_W08),(test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności i wystąpienia. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,65; dobry plus 4,64 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-05-2018 18:40)