SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-EEiTP-SD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych. Etapy badań pedagogicznych. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Precyzowanie problemów badawczych, hipotez. Określanie metod, technik prowadzenia badań i formułowanie narzędzi.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości, terapii pedagogicznej.
praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie badań naukowych lub pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, działanie w praktyce, analiza uzyskanych wyników badan własnych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania poniżej podanych zadań (po 10% składowej zaliczenia):
1) indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub
2) badań pedagogicznych.
3) Zrealizowanie projektu.
4) Wyciągnięcie wniosków z badań i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej i dalszych badań naukowych.
5) Napisanie pracy dyplomowej.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-05-2018 23:07)