SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Grafika i multimedia - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Grafika i multimedia
Kod przedmiotu TI11.3-WE-PD-GiM
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Technologie informatyczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Andrzej Czajkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 7
(w tym jako e-learning)
0,47
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - - 14
(w tym jako e-learning)
0,93
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z możliwościami tworzenia grafiki przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komputerowych. Nauczenie podstaw wytwarzania i modyfikowania grafiki 2D i 3D.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie podstawowych pojęć i zagadnień związanych z grafiką 2D i 3D. Przegląd narzędzi wspomagających pracę z nowoczesną grafiką komputerową. Ćwiczenia praktyczne wykorzystujące tego typu środowiska. Zapoznanie z podstawami tworzenia grafiki rastrowej. Tworzenie grafiki 2D z wykorzystaniem warstw, kanałów i filtrów. Przedstawienie podstaw wybranego programu do projektowania wizualizacji 3D. Prezentacja funkcjonalności w zakresie modelowania z wykorzystaniem siatek i płaszczyzn. Wykorzystanie modyfikatorów geometrii siatek 3D. Tworzenie tekstur 2D na potrzeby modelowania 3D. Określanie współrzędnych teksturowania. Tworzenie animacji z wykorzystaniem klatek kluczowych oraz modyfikatorów animacji. Realizacja realistycznego oświetlenia sceny wraz z cieniowaniem. Praktyczne ćwiczenia w zakresie tworzenia przykładowych modeli i animacji.

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej, realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych zadań wykonywanych w laboratorium podanych przez prowadzącego zajęcia oraz oceny ze sprawdzianów pisemnych.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratoryjnych.

Literatura podstawowa

  1. Murdock, K. L., Autodesk 3ds Max 2012. Biblia, Helion, 2013.

  2. Faulkner, A., Chavez, C., Adobe Photoshop CC/CC PL. Oficjalny podręcznik. Helion, 2016.

  3. Ogilvy, D., Ogilvy o reklamie, Wydawnictwo Studio EMKA, 2008.

Literatura uzupełniająca

  1. Wheeler, A., Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów marki, Polskie Wydawnictwo Naukowe, 2010.

  2. McCarthy, M., How to Cheat in 3ds Max 2015: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2014.

  3. Adobe Creative Team, Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2013.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 09:00)