SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Grafika i multimedia |
Kod przedmiotu | TI11.3-WE-PD-GiM |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Technologie informatyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 7 (w tym jako e-learning) |
0,47 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | - | - | 14 (w tym jako e-learning) |
0,93 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z możliwościami tworzenia grafiki przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komputerowych. Nauczenie podstaw wytwarzania i modyfikowania grafiki 2D i 3D.
Brak
Wprowadzenie podstawowych pojęć i zagadnień związanych z grafiką 2D i 3D. Przegląd narzędzi wspomagających pracę z nowoczesną grafiką komputerową. Ćwiczenia praktyczne wykorzystujące tego typu środowiska. Zapoznanie z podstawami tworzenia grafiki rastrowej. Tworzenie grafiki 2D z wykorzystaniem warstw, kanałów i filtrów. Przedstawienie podstaw wybranego programu do projektowania wizualizacji 3D. Prezentacja funkcjonalności w zakresie modelowania z wykorzystaniem siatek i płaszczyzn. Wykorzystanie modyfikatorów geometrii siatek 3D. Tworzenie tekstur 2D na potrzeby modelowania 3D. Określanie współrzędnych teksturowania. Tworzenie animacji z wykorzystaniem klatek kluczowych oraz modyfikatorów animacji. Realizacja realistycznego oświetlenia sceny wraz z cieniowaniem. Praktyczne ćwiczenia w zakresie tworzenia przykładowych modeli i animacji.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej, realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych zadań wykonywanych w laboratorium podanych przez prowadzącego zajęcia oraz oceny ze sprawdzianów pisemnych.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratoryjnych.
Murdock, K. L., Autodesk 3ds Max 2012. Biblia, Helion, 2013.
Faulkner, A., Chavez, C., Adobe Photoshop CC/CC PL. Oficjalny podręcznik. Helion, 2016.
Ogilvy, D., Ogilvy o reklamie, Wydawnictwo Studio EMKA, 2008.
Wheeler, A., Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów marki, Polskie Wydawnictwo Naukowe, 2010.
McCarthy, M., How to Cheat in 3ds Max 2015: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2014.
Adobe Creative Team, Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2013.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 09:00)