SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Pracownia matematyczna 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Pracownia matematyczna 2
Kod przedmiotu 05.9-WK-MATD-PM2-S18
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Matematyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Aleksandra Arkit
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Nabycie umiejętności przygotowywania własnych materiałów dydaktycznych i ich wykorzystania w nauczaniu matematyki na bazie odpowiednich nowoczesnych złożonych środków dydaktycznych (pakietów matematycznych oraz tablicy interaktywnej) na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania metodycznego na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym. Podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Zakres tematyczny

1. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych (elementy analizy matematycznej, geometria płaska, geometria przestrzenna, statystyka i rachunek prawdopodobieństwa) (16h)

2. Przygotowywanie i realizacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych będących w wyposażeniu pracowni matematycznej (8h)

3. Przećwiczenie wszystkich funkcjonalności tablicy interaktywnej na bazie materiałów w dyspozycji pracowni matematycznej, zasobów dostępnych bezpłatnie w Internecie oraz samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. (6h)

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.

Literatura podstawowa

  1. Winkowska-Nowak K., Pobiega E., Skiba R.,  GeoGebra - innowacja edukacyjna - kontynuacja, Wyd. SEDNO, 2013
  2. Ostrowska M., SternaD.,  Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki, Centrum Edukacji Obywatelskiej,Warszawa, 2015 
  3. Kwiecień D., Efektywne metody nauczania matematyki dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, Centrum Edukacji Obywatelskiej,Warszawa, 2016

Literatura uzupełniająca

  1. Pobiega E., Pobiega  K., Winkowska-Nowak K., (2017), Projekty edukacyjne z GeoGebrą,  Wyd. AKCES
  2. Adamaszek Z., Badowski Ł., (2016), Laboratorium w szufladzie Matematyka, PWN, 2015
  3. Wimmer P., (2011), GeoGebra - edukacyjna rewolucja, w: PCWorld, 16.12.2011 [online, dostęp dn. 15.12.2017]
  4. Brűckner Damian, (2014), Nauczanie matematyki z wykorzystaniem GeoGebry, [w:] Selected issues and trends of contemporary digital education, Aptekorz M., Bowdur E. (red.), Katowice: Komputer i Sprawy Szkoły.
  5. Pitler H., Hubbell E. R.., Kuhn M., Malenoski K., (2012), Using technology with Classroom Instruction that Works, Denver : Association for Supervision & Curriculum Development

Uwagi

Przedmiot oferowany też w sem. 2.


Zmodyfikowane przez dr Robert Dylewski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-07-2018 20:06)