SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-OWDM
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • doc. dr Jolanta Adach
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Przygotowanie studentów stacjonarnych kierunku kształcenia Turystyka i Rekreacja do organizowania i prowadzenia zajęć z zakresu organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży.

Wymagania wstępne

Aktywna postawa na zajęciach.

Zakres tematyczny

Ćwiczenia:

ĆW1. Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej (8h).

ĆW2. Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży (4h).

ĆW3. Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku (4h).

ĆW4. Turystyka i krajoznawstwo (6h).

ĆW5. Zajęcia praktyczno-techniczne (1h).

ĆW6. Prace społecznie użyteczne (2h).

ĆW7. Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku (3h).

ĆW8. Ruch i rekreacja (2h).

Warsztaty:

WA1. Ruch i rekreacja (9h). 

WA2. Zajęcia praktyczno-techniczne (2h).

WA3. ABC ratownictwa (4h).

Metody kształcenia

1. Prelekcja interaktywna.

2. Prezentacja multimedialna.

3. Pokaz i objaśnienie.

4. Działania praktyczne.

5. Zajęcia terenowe.

6. Warsztaty zajęciowe.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Frekwencja.
  • Aktywna postawa na zajęciach.
  • Pozytywna ocena z działań praktycznych.
  • Pozytywna ocena z zaliczenia końcowego.

Literatura podstawowa

1. Bondarowicz M., Zabawy w grach sportowych, Warszawa 2005.

2. Chapleau W., Trakalo K. (red.), Wargocki W. (tł.), Ratownictwo medyczne: poradnik kieszonkowy. Górnicki Wyd. Medyczne, Wrocław, cop. 2004.

3. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna - wychowawcy młodszych dzieci. Scenariusze z zastosowaniem opowieści wychowawczej, Zielona Góra  
    2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Teoretyczno – metodyczne podstawy warsztatu wychowawcy kolonii, Zielona Góra 2008.

5. Paterka S., Wieczorek A., Gołaszewski J., Organizacje wycieczek szkolnych, obozów stałych i wędrownych, Poznań 2000.

6. Szymański K., Bezpieczna turystyka i rekreacja. AWF, Poznań, 2009.

7. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

1. Gruszka J., Wycieczki, biwaki, obozy, kolonie, Jelenia Góra 2002.

2. Kowalczyk G., Czas dorastania „nastolatek sam na sam z sobą”, Szczecin 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Jolanta Adach (ostatnia modyfikacja: 11-12-2018 15:27)