SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Choroby wewnętrzne - hematologia |
Kod przedmiotu | 12.0-WL-LEK-ChH |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 5 | 0,33 | 5 | 0,33 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Seminarium | 10 | 0,67 | 10 | 0,67 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów ze współczesną wiedzą z zakresu chorób układu krwiotwórczego, nabycie umiejętności rozpoznawania objawów chorób hematologicznych. Student poznaje zasady diagnostyki i interpretacji badań dodatkowych, uczestniczy w badaniach inwazyjnych i procesie planowania leczenia cytostatykami. Zapoznanie studenta z najnowszymi osiągnięciami naukowymi w hematologii. Nabycie przez studenta podstawowych umiejętności niezbędnych w prowadzeniu badań klinicznych oraz integracji wiedzy i umiejętności klinicznych z dowodami naukowymi.
Znajomość anatomii, histologii, fizjologii, patofizjologii, patomorfologii.
Wykład: metoda podająca, wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
Ćwiczenia w grupach 5 osób prowadzone w oddziale hematologii oraz w poradni hematologicznej. W praktycznym nauczaniu nacisk kładziony jest na nabycie umiejętności wczesnego wykrywania i planowania diagnostyki chorób układu krwiotwórczego. Podczas ćwiczeń student doskonali umiejętności badania podmiotowego i przedmiotowego, ustalanie rozpoznania wstępnego, propozycje badań laboratoryjnych i pracownianych, ich interpretacja, rozpoznanie różnicowe, rozpoznanie ostateczne, propozycja postępowania leczniczego u chorych hospitalizowanych stosownie do tematyki seminariów. Udział studentów w obchodach lekarskich. Przedstawienie przypadku przez studenta przed grupą studencką i nauczycielem akademickim. Samodzielne opracowanie historii choroby, pod kontrolą nauczyciela akademickiego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: w formie pisemnej (test jednokrotnego wyboru, pytania zamknięte i otwarte). Uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia jest warunkiem zaliczenia wykładów i dopuszczenia Studenta do zajęć na oddziale (ćwiczenia).
Zaliczenie ćwiczeń: uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu ćwiczeń. Ocenie podlegają sprawdziany wprowadzające do zajęć/tematu, kolokwia sprawdzające wiedzę po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez mgr Beata Wojciechowska (ostatnia modyfikacja: 14-11-2018 14:26)