SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zarządzanie kadrami w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zarządzanie kadrami w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ZKT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu procesu zarządzania kadrami w turystyce, znaczenia jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych w tym m. in.  rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych

Wymagania wstępne

Znajomość ekonomii, podstaw prawa, zarządzania

Zakres tematyczny

Wykłady:

  • Teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w turystyce.
  • Turystyka jako sektor gospodarki
  • Praca jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym.
  • Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych .
  • Metody rekrutacji personelu.
  • Rozmowa kwalifikacyjna.
  • Testy psychologiczne.
  • Assessment Center.
  • Motywowanie kadry pracowniczej.
  • Rola szkoleń w rozwoju zawodowym pracowników przedsiębiorstw turystycznych.
  • Ocenianie pracowników.
  • Uwarunkowania kulturowe i ich wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce międzynarodowej.

Ćwiczenia i laboratorium

  • Sporządzanie opisów stanowisk pracy.
  • Profil kompetencji pracownika turystyki.
  • Ustalanie potrzeb personalnych przedsiębiorstwa turystycznego.
  • Badanie przydatności kandydatów do pracy w przedsiębiorstwie turystycznym.
  • Procedura zwalniania pracowników. Program zwolnień monitorowanych.
  • Konstruowanie kwestionariuszy ocen pracowniczych w przedsiębiorstwie turystycznym.
  • Budowa i doskonalenie systemu wynagradzania.
  • Planowanie ścieżek kariery zawodowej w przedsiębiorstwie turystycznym.

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe,

Ćwiczenia -  dyskusja, pokaz, prezentacja, realizacja jednego zadania grupowego w formie prezentacji

Warsztaty - przygotowanie projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa z przedmiotu jest pochodną oceny z egzaminu (50%), oceny z ćwiczeń (25%) i oceny z warsztatów (25%)

Literatura podstawowa

Z. Pawlak, Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Wyd. Poltext, Warszawa 2011.

A. Tokarz, Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2008.

A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Strategie, procesy, metody, Wyd. PWE Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

M. Kostera, Zarządzanie personelem, Wyd. PWE, Warszawa 2000.

A. Miś, Koncepcja rozwoju kariery zawodowej w organizacji, Wyd. UE w Krakowie, Kraków 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 20:08)