SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fakultet 4 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fakultet 4
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-F4
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Czechowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Warsztaty 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie historii i genezy pojęć wellness i SPA oraz definicji tych pojęć w kontekście ich popularności w różnych sferach życia, uporządkowanie wiedzy na temat obszarów usługowych oraz hotelarstwa wypoczynkowego wellness i SPA, przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego wykonywania zawodu menagera wellness i SPA, przygotowanie zawodowe absolwenta do pracy z ludźmi w ośrodkach rekreacyjnych, odnowy biologicznej, w hotelach wyposażonych w bazę służącą aktywności fizycznej, zdrowiu i dobremu samopoczuciu, określanej powszechnie jako wellness i SPA.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zagadnień z przedmiotu fizjologia człowieka oraz znajomość podstaw marketingu w turystyce.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do zagadnień Wellness i SPA. Zmiany społeczne i demograficzne na przestrzeni ostatnich lat i ich konsekwencje dla turystyki. Wellness jako styl życia – definicje i filary filozofii. Pojęcie SPA i historia kultury kąpielowej Europy. Ocena i analiza trendów w usługach a hotelarstwo wellness i SPA. Rodzaje obiektów wellness i SPA. Hotele wellness i SPA. Definicje pojęć wellness i SPA jako obszarów usługowych i ich miejsce na rynku usług wolnego czasu. Klient hotelu wellness i SPA  wg kryteriów zaspokajania potrzeb. Marketing mix i PR hotelu weelness i SPA. Aktualne trendy i kierunki rozwoju oferty usługowej hotelarstwa wellness i SPA. Pojęcie turystyki zdrowotnej i turystyki wellness w aspekcie usług wellness i SPA. SPA jako produkt turystyczny dla różnych grup społecznych. Dostawca, kontrahent, partner – wzajemność biznesowa, zarządzanie relacjami.    Planowanie, koordynacja i kontrola efektywnej ekonomicznie działalności hotelu Wellness i SPA.

Metody kształcenia

Metody / techniki dydaktyczne:

metoda warsztatowa,

metoda pokazu,

działania własne studentów w formie opracowań teoretycznych,

działania praktyczne w formie opracowania projektu SPA,

wizyta studyjna w wybranych SPA – dokonanie charakterystyki działalności.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach, aktywność (udział w dyskusjach), zaliczone kolokwium, opracowanie i prezentacja projektu SPA, uczestnictwo w wizytach studyjnych w ośrodkach SPA (sporządzenie sprawozdania).

Literatura podstawowa

-Sallmann N., Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Kraków 2010.

Boruszczak M., Turystyka zdrowotna, Gdańsk 2010.

Corbin B., Welk G., Corbin W., Welk K., Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań 2006.

Literatura uzupełniająca

Boruszczak M., Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy, Gdańsk 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Czechowski (ostatnia modyfikacja: 20-12-2018 17:26)