SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fakultet 4 |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-F4 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Warsztaty | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie historii i genezy pojęć wellness i SPA oraz definicji tych pojęć w kontekście ich popularności w różnych sferach życia, uporządkowanie wiedzy na temat obszarów usługowych oraz hotelarstwa wypoczynkowego wellness i SPA, przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego wykonywania zawodu menagera wellness i SPA, przygotowanie zawodowe absolwenta do pracy z ludźmi w ośrodkach rekreacyjnych, odnowy biologicznej, w hotelach wyposażonych w bazę służącą aktywności fizycznej, zdrowiu i dobremu samopoczuciu, określanej powszechnie jako wellness i SPA.
Podstawowa znajomość zagadnień z przedmiotu fizjologia człowieka oraz znajomość podstaw marketingu w turystyce.
Wprowadzenie do zagadnień Wellness i SPA. Zmiany społeczne i demograficzne na przestrzeni ostatnich lat i ich konsekwencje dla turystyki. Wellness jako styl życia – definicje i filary filozofii. Pojęcie SPA i historia kultury kąpielowej Europy. Ocena i analiza trendów w usługach a hotelarstwo wellness i SPA. Rodzaje obiektów wellness i SPA. Hotele wellness i SPA. Definicje pojęć wellness i SPA jako obszarów usługowych i ich miejsce na rynku usług wolnego czasu. Klient hotelu wellness i SPA wg kryteriów zaspokajania potrzeb. Marketing mix i PR hotelu weelness i SPA. Aktualne trendy i kierunki rozwoju oferty usługowej hotelarstwa wellness i SPA. Pojęcie turystyki zdrowotnej i turystyki wellness w aspekcie usług wellness i SPA. SPA jako produkt turystyczny dla różnych grup społecznych. Dostawca, kontrahent, partner – wzajemność biznesowa, zarządzanie relacjami. Planowanie, koordynacja i kontrola efektywnej ekonomicznie działalności hotelu Wellness i SPA.
Metody / techniki dydaktyczne:
metoda warsztatowa,
metoda pokazu,
działania własne studentów w formie opracowań teoretycznych,
działania praktyczne w formie opracowania projektu SPA,
wizyta studyjna w wybranych SPA – dokonanie charakterystyki działalności.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach, aktywność (udział w dyskusjach), zaliczone kolokwium, opracowanie i prezentacja projektu SPA, uczestnictwo w wizytach studyjnych w ośrodkach SPA (sporządzenie sprawozdania).
-Sallmann N., Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Kraków 2010.
Boruszczak M., Turystyka zdrowotna, Gdańsk 2010.
Corbin B., Welk G., Corbin W., Welk K., Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań 2006.
Boruszczak M., Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy, Gdańsk 2009.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Czechowski (ostatnia modyfikacja: 20-12-2018 17:26)