SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-P |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 0 | 0 | - | - | Zaliczenie |
Celem praktyk zawodowych jest praktyczne poznanie zasad funkcjonowania przedsiębiorstw funkcjonujących w branży turystycznej w zależności od specjalności:
a także: lokalne i regionalne centra kultury, wydziały administracji samorządowej zajmujące się sportem i turystyką
Celem praktyk zawodowych jest połączenie wiedzy teoretycznej z zakresu studiów z praktyką.
Zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów dla V semestru studiów.
Praktyka zawodowa studenta kierunku turystyka i rekreacja powinna umożliwić praktyczne poznanie:
a/zasad funkcjonowania instytucji turystycznych (biuro podróży, przedsiębiorstwo turystyczne).
b/ zasad funkcjonowania ośrodka wypoczynkowego oraz instytucji, regulaminów i zarządzeń obowiązujących w hotelu i zakładach gastronomicznych.
Zadania do realizacji w trakcie praktyki (określane w zależności od miejsca odbywania praktyki):
1/ Zapoznanie się z funkcjonowaniem, strukturą organizacyjną i podstawowymi dokumentami regulującymi działalność biura podróży, przedsiębiorstwa turystycznego, w tym:
a/strukturą organizacyjną i kadrową,
b/przepisami prawnymi w oparciu, o które funkcjonuje dane przedsiębiorstwo, przepisami BHP, c/zarządzeniami i regulaminami wewnętrznymi,
d/organizacją pracy na poszczególnych stanowiskach pracy ( zakres obowiązków, kompetencje, odpowiedzialność),
e/obsługa urządzeń biurowych (sprzęt informatyczny, telekomunikacyjny i audio) będących na wyposażeniu przedsiębiorstwa.
f/poznawanie programów komputerowych wykorzystywanych w działalności przedsiębiorstwa, w tym programów sprzedaży i rezerwacji wycieczek krajowych i zagranicznych, wyjazdów do ośrodków Wellness i Spa, gospodarstw agroturystycznych itp., rezerwacji miejsc noclegowych w hotelach, pensjonatach i ośrodkach wypoczynkowych, sprzedaży i rezerwacji biletów na różne środki komunikacyjne, imprezy sportowe i kulturalne. Posługiwanie się tymi programami.
g/zapoznanie się z materiałami promocyjnymi, technikami promocji i reklamy, uczestnictwo w akcji promocyjnej,
h/zapoznanie się z usługami świadczonymi przez dany podmiot gospodarczy (biuro turystyczne, agencja turystyczna, inne przedsiębiorstwo turystyczne).
2/Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji i metod pracy w hotelu:
a/poznanie dziennego harmonogramy pracy hotelu (zadania przydzielone na poszczególnych stanowiskach),
a/poznanie poszczególnych stanowisk pracy w hotelu i restauracji hotelowej (zakres obowiązków, kompetencje, odpowiedzialność),
b/poznanie lady recepcyjnej, obsługa gości hotelowych w recepcji, prowadzenie ewidencji meldunkowej, wymagane dokumenty meldunkowe, udzielanie informacji,
c/ zapoznanie się z przepływem informacji w pionie i poziomie,
d/poznanie zasad organizacji konferencji, narad, seminariów itp., oraz zasad obsługi uczestników tych imprez,
e/zapoznanie się z systemem HACPP w gastronomii hotelowej,
f/poznanie systemu motywacyjnego pracowników hotelu,
g/zapoznanie się ze strategią kalkulacji cen usług hotelowych,
h/zapoznanie się z wymaganiami kategoryzacyjnymi obowiązującymi w hotelarstwie,
i/uczestnictwo w działaniach marketingowych hotelu.
3/ Poznanie zasad funkcjonowania ośrodka wypoczynkowego, a w szczególności:
a/poznanie infrastruktury noclegowej, żywieniowej i rekreacyjno-sportowej,
b/zapoznanie się z Regulaminem ośrodka obowiązującym gości oraz pracowników,
c/udział w programowaniu, organizacji i obsłudze imprez turystycznych,
d/ tworzenie banku informacji o firmie organizującej imprezę turystyczną ( profil działalności, kwalifikacje organizatorów, rekomendacje, doświadczenie itp.,
e/przygotowanie sprawozdania z udziału w programowaniu, organizowaniu i obsłudze imprezy turystycznej,
f/opis warunków materialno-technicznych organizatora wypoczynku (teren, obiekt, pomieszczenia, sprzęt sportowo-rekreacyjnych,
g/ocena jakości świadczonych usług przez organizatora wypoczynku,
h/zapoznanie się z przepisami prawnymi w zakresie organizacji i realizacji imprez rekreacyjno-sportowych.
Czynne uczestnictwo w praktyce zawodowej.
Realizacja zadań powierzonych przez opiekuna praktyk w przedsiębiorstwie turystycznym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zmodyfikowane przez dr Paweł Czechowski (ostatnia modyfikacja: 20-12-2018 11:54)