SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ZNDUH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie rynkowych zachowań konsumentów oraz sposobów wykorzystania tej wiedzy w strategii marketingowej przedsiębiorstwa, omówienie czynników kształtujących postępowanie nabywcy w podstawowych obszarach działań marketingowych, wyjaśnienie, na czym polega kształtowanie jak najlepszych relacji przedsiębiorstwa z klienta, nauka wykorzystania czynników i instrumentów wpływających na relacje przedsiębiorstwo-klient, omówienie narzędzi pozwalających zbadać rynkowe zachowania nabywcze konsumentów.

Wymagania wstępne

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Zakres tematyczny

  • Wprowadzenie do zagadnień badania rynku turystycznego.
  • Zachowania klientów w hotelarstwie.
  • Metody badania zachowań w hotelarstwie.
  • Badanie rynku usług hotelarskich.
  • Źródła informacji wykorzystywane w badaniach usług hotelarskich.
  • Metody dystrybucji w przedsiębiorstwach hotelarskich.
  • Czynniki wpływające na zachowanie klientów w branży hotelarskiej.
  • Portret gościa hotelowego.
  • Narzędzia wykorzystywane w badaniach zachowań nabywczych konsumentów usług hotelarskich.
  • Ranking cech klientów przy wyborze hotelu.
  • Przyczyny złej jakości obsługi gości hotelowych.
  • Zachowanie gości hotelowych z różnych krajów świata.
  • Sposoby spostrzegania oferty przez turystę. Komunikacja z gościem hotelowym.

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,

Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z egzaminu (50%) i z ćwiczeń (50%))

Literatura podstawowa

K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003
B. Dobiegała-Korona, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, wyd. Almamer 2010
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. Proksenia 2010
S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Wydawnictwo PWE 2011

Literatura uzupełniająca

C. Marcinkiewicz, Marketing usług turystycznych, Częstochowa 2003
E. Rudawska, Lojalność klientów, Warszawa 2005

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 19:19)