SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-ZNDUH |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie rynkowych zachowań konsumentów oraz sposobów wykorzystania tej wiedzy w strategii marketingowej przedsiębiorstwa, omówienie czynników kształtujących postępowanie nabywcy w podstawowych obszarach działań marketingowych, wyjaśnienie, na czym polega kształtowanie jak najlepszych relacji przedsiębiorstwa z klienta, nauka wykorzystania czynników i instrumentów wpływających na relacje przedsiębiorstwo-klient, omówienie narzędzi pozwalających zbadać rynkowe zachowania nabywcze konsumentów.
Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.
Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,
Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z egzaminu (50%) i z ćwiczeń (50%))
K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003
B. Dobiegała-Korona, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, wyd. Almamer 2010
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. Proksenia 2010
S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Wydawnictwo PWE 2011
C. Marcinkiewicz, Marketing usług turystycznych, Częstochowa 2003
E. Rudawska, Lojalność klientów, Warszawa 2005
Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 19:19)