SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Biznes plan w hotelarstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Biznes plan w hotelarstwie
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-BPH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Grzegorz Gołembski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu dla potrzeb hotelarstwa. Celem przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie przez studentów, przy pomocy prowadzącego zajęcia, prawidłowo opracowanego biznes planu

Wymagania wstępne

podstawowa znajomość wiedzy o przedsiębiorstwie

Zakres tematyczny

1. Planowanie jako funkcja zarządzania.

2. Biznes plan jako plan działlnośi gospodarczej.

3. Etapy tworzenia biznes planu.

4. Metody analizy strategicznej przedsięiorstwa (otoczenia makro).

5. Metody analizy strategicznej przedsięiorstwa (otoczenia mikro).

6. Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsięiorstwa (SWOT).

7. Elementu skłdowe biznes planu.

8. Plan marketingowy.

9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).

10. Plan organizacyjny.

11. Plan finansowy.

12. Metody oceny przedsięzięia inwestycyjnego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia z zastosowaniem technik aktywizujących studentów do kształtowania treści zajęć. Nauczanie poprzez przykłady z praktyki gospodarczej. Case study, dyskusja, prezentacje

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Opracowanie i zaprezentowanie przez grupę biznes planu wybranego przedsięwzięcia, test sprawdzający wiedzę ogólną.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z warsztatów (50%) i oceny z wykładów (50%)

Literatura podstawowa

1. E. Filar, J. Skrzypek, Biznes Plan, Poltext, Warszawa 2005,

2. Z. Pawlak, Biznes plan, zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2005

3. B.Finch, Jak napisać business plan, OnePress, Gliwice 2007

4. F.F. Fiore, Jak szybko przygotowa_ dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006

 

Literatura uzupełniająca

1. C. Barrow, P. Barrow, Business Plan, czyli jak zrobić dobry interes, UP Press Ltd. 1998.

Uwagi

Literatura zostanie uaktualniona w roku rozpoczęcia zajęć


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Grzegorz Gołembski (ostatnia modyfikacja: 20-12-2018 10:31)