SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Animacja turystyczna i rekreacyjna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Animacja turystyczna i rekreacyjna
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ATR
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • doc. dr Jolanta Adach
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze strukturą organizacyjną działań rekreacyjno-turystycznych.
Przedstawienie różnych form działań instytucjonalnych w zakresie działań rekreacyjno-turystycznych.
Zapoznanie z zasadami tworzenia projektów i programów oraz upowszechniania uczestnictwa w projektach. 

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu socjologii, andragogiki, podstaw turystyki oraz teorii i metodyki rekreacji.
Rozumienie znaczenia wychowawczego, zdrowotnego i kulturotwórczego czasu wolnego

Zakres tematyczny

Wykłady (15h)

Przemiany uczestnictwa w turystyce i rekreacji we współczesnym świecie.
Edukacja rekreacyjna i turystyczna dzieci i młodzieży.
Kształtowanie potrzeb rekreacyjnych i turystycznych dorosłych.
System instytucjonalny upowszechniania rekreacji i aktywizacji turystycznej.
Animatorzy  wobec nowych wyzwań edukacyjnych.
Kształtowanie postaw pro-turystycznych – turystyka jako przedmiot animacji.
Metody animacji  w środowisku lokalnym.

Ćwiczenia (15h)

Elementy public relations w animacji działań rekreacyjnych i turystycznych.
Komunikacja z otoczeniem, przygotowanie wystąpień własnych, prawidłowa prezentacja, umiejętność prawidłowej motywacji.
Marketing w działalności rekreacyjnej i turystycznej.
Konstruowanie programów i planów działań animatora.
Analiza treści imprez oraz form ich realizacji.
Prezentacja i praktyczna realizacja projektów.

Metody kształcenia

  • wykład problemowy
  • prelekcja interaktywna
  • prezentacja multimedialna
  • dyskusje panelowe
  • opracowania projektów
  • działania praktyczne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Frekwencja.
  • Aktywna postawa na zajęciach.
  • Pozytywna ocena projektu.
  • Pozytywna ocena z działań praktycznych.
  • Pozytywna ocena z zaliczenia końcowego.

Literatura podstawowa

  1. Gajda J., Antropologia kulturowa, Kraków 2009.
  2. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 1999.
  3. Kozdroń E., Poradnik dla instruktora rekreacji ruchowej z zakresu teorii i metodyki rekreacji, Salezjańska Organizacja Sportowa RP, Warszawa 1999.
  4. Nawara H., Nawara U., Wypoczynek dzieci i młodzieży na obozach i koloniach. Scenariusze imprez. AWF, Wrocław 2003.
  5. Siwiński W., Adaptacja do zawodu animatora rekreacji i turystyki,  AWF, Poznań 2002.                 
  6. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995.

Literatura uzupełniająca

  1. Godlewski P., O publicznych wystąpieniach, Warszawa 2004.
  2. Kozdroń E., Program rekreacji ruchowej osób starszych, Warszawa 2004.
  3. Łaciak J., Uczestnictwo Polaków w wyjazdach turystycznych, Warszawa 2006.
  4. Nawara H., Nawara U., Wypoczynek dzieci i młodzieży na obozach i koloniach, Wrocław 2003.

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Jolanta Adach (ostatnia modyfikacja: 05-01-2019 17:42)