SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-MT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie zasad i specyfiki marketingu w turystyce, wyjaśnienie istoty oraz cech marketingu w turystyce, nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi metodami i technikami marketingowymi w branży turystycznej, poznanie sposobów formułowania strategii marketingowych w dziedzinie usług turystycznych

Wymagania wstępne

Zaliczone przedmioty: ekonomika turystyki, podstawy marketingu.

Zakres tematyczny

Wykłady

  • Zachowanie klienta na rynku usług turystycznych.
  • Segmentacja rynku turystycznego
  • Marketing-mix w turystyce. .
  • Znaczenie reklamy w turystyce.
  • Znaczenie public relations w turystyce. I
  • Instrumenty promocji w turystyce.
  • Aktywizacja sprzedaży w branży turystycznej

Ćwiczenia

  • Wprowadzenie do zagadnień marketingu w turystyce.
  • Prawno-etyczne aspekty marketingu w turystyce.
  • Cechy usług turystycznych.
  • Struktura produktu turystycznego.
  • Zastosowanie macierzy Ansoffa oraz macierzy BCG w turystyce.
  • Marka produktu turystycznego.
  • Polityka cenowa w turystyce.
  • Dystrybucja produktu turystycznego.
  • Model komunikacji marketingowej wg Kotlera.
  • Wydawnictwa promocyjne i ich wykorzystanie w turystyce.
  • Marketing bezpośredni i sprzedaż osobista w turystyce. Rola personelu w turystyce..
  • Rola targów turystycznych.
  • Nowoczesne narzędzia promocji stosowane w turystyce (merchandising, marketing sensoryczny, marketing szeptany, aromamarketing).
  • Planowanie marketingowe w turystyce.

Metody kształcenia

Wykłady i ćwiczenia dotyczą poszczególnych narzędzi marketingu
Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.
Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda analizy case study, metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu. Projekt.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładu(50%)

Literatura podstawowa

J. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1997
V. Middleton, Marketing w turystyce, Wydawnictwo PAPT, Warszawa 1996
J. Altkorn, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005

Literatura uzupełniająca

Marketing usług turystycznych pod red. A. Panasiuka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
M. Johann, Strategie marketingowe w turystyce, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 20:29)