SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budowa rynku turystycznego i analiza popytu |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-BRTAP |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot dotyczy poznania specyfiki badań rynku turystycznego. Przedmiot umożliwia zdobycie wiedzy o sposobach pomiaru ruchu turystycznego oraz dotyczy analizy bieżącego ruchu turystycznego a także ukazuje sposoby prognozowania ruchu turystycznego.
Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.
Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,
Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z egzaminu (50%)
S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2011
Badania rynku. Metody i zastosowania pod red. Z. Kędzior, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2005
A. Niezgoda, P. Zmyślony, Popyt turystyczny: uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2003
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Proksenia, Kraków 2010
Analiza rynku pod red. H. Mruka, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2003
Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 20:48)