SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Strategie rozwoju turystyki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Strategie rozwoju turystyki
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-SRT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poznanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metod zarządzania gospodarką turystyczną.

Zapoznanie się z podstawowymi opracowaniami strategicznymi: krajowymi, regionalnymi i lokalnymi, odnoszącymi się do turystyki.

Poznanie usytuowania turystyki w planowaniu przestrzennym.

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw turystyki i geografii turystycznej

Zakres tematyczny

  • Podstawowe pojęcia związane ze strategią, rozwojem i regionem.
  • Etapy konstruowania strategii rozwoju turystyki. Identyfikacja kluczowych problemów rozwojowych.                                                                                                         
  • Analiza SWOT. Wizja rozwoju i strategiczne cele rozwoju turystyki.
  • Organizacja procesu wdrażania strategii i monitoring jej realizacji.
  • Strategia rozwoju turystyki na szczeblu krajowym i regionalnym.
  • Zrównoważony rozwój jako podstawa rozwoju turystyki w regionie.
  • Instrumenty i wskaźniki do diagnozowania i programowania gospodarki turystycznej. 
  • Turystyka w miejscowym planowaniu przestrzennym.
  • Strategia rozwoju turystyki w Polsce i woj. lubuskim.
  • Lokalne strategie rozwoju turystyki.

 

 

Metody kształcenia

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z kolokwium obejmującego treści wykładu (50%).

Literatura podstawowa

B. Meyer, D. Milewski,  Strategie rozwoju turystyki w regionie. Wyd. PWN, Warszawa 2009.
G. Gorzelak,  B. Jałowiecki, Metodologiczne podstawy strategii rozwoju regionu na przykładzie województwa lubuskiego. Studia Regionalne i Lokalne Nr 3(3)/2000.
T. Kudłacz, Programowanie rozwoju regionalnego. Strategia rozwoju województwa lubuskiego z horyzontem czasowym do 2020 roku.
 

Literatura uzupełniająca

Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku, Cz. I audytowo - analityczna, Zielona Góra 2014.                                                                                                         Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku, Cz. II programowa, Zielona Góra 2014.
Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020, Aktualizacja dokumentu z 2008 roku, Przyjęta przez Radę POT w dniu 5.12.2011, Koncepcja i redakcja: Bartłomiej Walas                                                                                                                                                                                                                                      A. Rochmińska, A. Stasiak, Strategie rozwoju turystyki, "Turystyka i Hotelarstwo" 2004 nr 6.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 22:26)