SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do neurologopedii |
Kod przedmiotu | 12.9-WL-PODN-WDNE |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Neurologopedia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Zapoznanie słuchaczy z neurologopedycznymi podstawami zaburzeń komunikacji językowej. Teoretyczne przygotowanie słuchaczy do dalszych studiów z zakresu neurologopedii.
Podstawy logopedii.
Miejsce neurologopedii w systemie ochrony zdrowia. Przedmiot zainteresowań neurologopedii. Historia zawodu neurologopedy. Zadania zawodowe neurologopedy. Paradygmaty zdrowia. Związek zdrowia z jakością życia człowieka. Kierunki rozwoju neurologopedii: wczesna interwencja logopedyczna i opieka senioralna.
Wykład – wykład tradycyjny, prezentacja, pokaz.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady – ocena z egzaminu pisemnego.
Gałkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G. (red.), Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, Opole 2005.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-09-2019 19:43)