SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Matematyka I i II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Matematyka I i II
Kod przedmiotu 06.4-WI-EKP-Mat1/2-S16
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Energetyka komunalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Piotr Ziembicki
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zaznajomienie studentów z aparatem matematycznym z zakresu matematyki wyższej. Wykształcenia umiejętności abstrakcyjnego myślenia oraz tworzenia opisu zjawisk i procesów.

Wymagania wstępne

Matematyka I

Zakres tematyczny

Program wykładów:

Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej. Rachunek różniczkowy funkcji dwu zmiennych. Całka podwójna. Całka potrójna. Równania różniczkowe zwyczajne

 

Program ćwiczeń:

Metody wyznaczania całki nieoznaczonej. Obliczanie całki oznaczonej. Zastosowanie całki oznaczonej. Ekstrema funkcji dwu zmiennych. Całka podwójna. Całka potrójna. Typy i sposoby rozwiązywania równań różniczkowych.

Metody kształcenia

Tradycyjny wykład; ćwiczenia audytoryjne, w ramach których studenci rozwiązują zadania typowe; praca w grupach; praca z książką i komputerem.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – warunkiem zaliczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny z Egzaminu. Minimum 3 pytania problemowe. Uzyskane punkty: 0-50%/ niedostateczny; 51-60%/ dostateczny; 61-70%/ dostateczny plus; 71-80%/ dobry: 81-90%/ dobry plus; 91-100%/ bardzo dobry.

Ćwiczenia – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z trzech kolokwiów z typowymi zadaniami.

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).

Literatura podstawowa

  1. Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, t. I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  2. Kącki E., Siewierski L., Wybrane działy matematyki wyższej z ćwiczeniami, WSI, Łódź, 2002
  3. Grzymkowski R., Matematyka dla studentów wyższych uczelni technicznych, WPKJS, Gliwice 2005

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Piotr Ziembicki (ostatnia modyfikacja: 11-05-2019 17:25)