SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wychowanie fizyczne |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ZGKP-WF-S18 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Zarządzanie gospodarką komunalną |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 0 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 0 | 0 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie zainteresowań związanych ze sportem i rekreacją ruchową. Kształtowanie umiejętności zaspokajania potrzeb związanych z ruchem, sprawnością fizyczną oraz dbałością o własne zdrowie.
Formalne: brak przeciwwskazań lekarskich
Nieformalne: brak
Program ćwiczeń: Zajęcia ruchowe, prowadzone w grupach męskich i żeńskich (z wyłączeniem pływania i jeździectwa) z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń fizycznych, gier sportowych, urządzeń do ćwiczeń siłowych i fitness. Studenci mogą wybierać preferowane rodzaje aktywności ruchowych: grupy rozwoju ogólnego, gry sportowe, pływanie i jeździectwo. Fakultet wychowania fizycznego – zajęcia ruchowe o charakterze treningu sportowego prowadzone w grupach specjalizacji sportowej lub rekreacyjnej. Celem przedmiotu jest wszechstronny i harmonijny rozwój fizyczny, poprawa ogólnej sprawności ruchowej i zdrowotności, poprawa motoryczności. Rozbudzenie zainteresowań różnymi rodzajami aktywności ruchowej. Wykształcenie umiejętności ruchowych zapewniających aktywne uczestnictwo w kulturze fizycznej, doskonalenie w wybranej dziedzinie sportowo-rekreacyjnej, kształtowanie postaw prozdrowotnych, utrwalenie nawyków aktywności rekreacyjnej, sportowej i turystycznej. Ogólna charakterystyka i podstawowe przepisy wybranych dyscyplin sportowych. Praktyczne umiejętności z zakresu wybranych dyscyplin sportowych. Edukacja prozdrowotna poprzez wychowanie fizyczne i sport.
Metody podające: omówienie i pokaz
Metody poszukujące: ćwiczenia ruchowe, gry szkolne, sędziowanie meczów, protokołowanie
Metoda treningu sportowego: technika indywidualna, taktyka, wytrzymałość ogólna i specjalna
Metoda startowa: udział w zawodach i turniejach sportowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: indywidualna ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności w zajęciach oraz umiejętności w zakresie wybranych dyscyplin sportowych.
Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych, Warszawa 2002
Huciński T., Kisiel E.: Szkolenie dzieci i młodzieży w koszykówce, Warszawa 2008
Karpiński R., Karpińska M.: Pływanie sportowe korekcyjne rekreacyjne, Katowice 2011
Kosmol A., Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych, Warszawa 2008
Stefaniak T., Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław 2002
Talaga J., ABC Młodego piłkarza. Nauczanie techniki, Warszawa 2006
Uzarowicz J., Siatkówka. Co jest grane? Wrocław 2005
Woynarowska B., Edukacja zdrowotna Podręcznik akademicki, Warszawa 2010
Wołyniec J., Przepisy gier sportowych w zakresie podstawowym, Wrocław 2006
Studenci zwolnieni z czynnego udziału w zajęciach zostaną zobligowani do udziału w wykładach z zakresu kultury fizycznej w identycznym wymiarze godzin.
Zmodyfikowane przez dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk (ostatnia modyfikacja: 25-04-2019 11:27)