SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody komputerowe w projektowaniu dróg i mostów |
Kod przedmiotu | metody08_pNadGenO2Q91 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Budownictwo / Drogi i mosty |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat BIM w infrastrukturze komunikacyjnej oraz metod numerycznych i algorytmów wykorzystywanych w systemach komputerowych do projektowania dróg i mostów.
Znajomość podstaw z zakresu Komputerowego Wspomagania Projektowania (CAD) metod komputerowych, podstaw mostownictwa i drogownictwa; statyki, stateczności i dynamiki konstrukcji, wytrzymałości materiałów.
Wykład
Definicje oraz podstawowe założenia BIM. Przegląd, współpraca wieloosobowa i wykorzystanie idei BIM na różnych poziomach. Analizy numeryczne konstrukcji inżynierskich (żelbetowe, stalowe, zespolone, cięgnowe) z uwzględnieniem różnych warunków brzegowych. Numeryczne kształtowanie geometrii dróg i ulic.
Laboratorium
Elementy modelu obliczeniowego konstrukcji mostowej. Modele geometrii konstrukcji. Szkolenie w zakresie realizacji obliczeń w systemie Robot. Wykorzystanie systemów typu CAD do projektowania dróg. Zaliczenia zadań cząstkowych. Funkcje wpływu sił wewnętrznych w konstrukcjach mostowych. Określanie w sposób numeryczny powierzchni wpływu sił wewnętrznych. Tworzenie powierzchni wpływu sił wewnętrznych w mostach płytowych o złożonej geometrii w planie. Zasady kształtowania poziomej i pionowej geometrii drogi z wykorzystaniem systemu typu CAD. Podstawy wykorzystania nowoczesnych systemów BIM do kompleksowego projektowania infrastruktury komunikacyjnej.
Wykład - wykład konwencjonalny oraz praktyczny.
Laboratorium - praca indywidualna oraz w grupie z wykorzystaniem programów komputerowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - warunkiem zaliczenia jest wygłoszenie referatu na wybrany temat z listy przygotowanej przez prowadzącego oraz uzyskanie zaliczenia z kolokwium.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z zadań cząstkowych realizowanych w trakcie zajęć.
Kryteria oceniania:
50% - 60% pozytywnych odpowiedzi – dst,
61% - 70% dst plus,
71% - 80% db,
81% - 90% db+,
91% - 100% bdb.
Zaliczenie przedmiotu: Ocena końcowa jest średnią z ocen : O = (W+L)/2
Zmodyfikowane przez dr inż. Artur Juszczyk (ostatnia modyfikacja: 26-04-2019 19:21)