SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstrukcje inżynierskie w ochronie przyrody |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ISD-kon.st.-W-S14_pNadGen2J7SQ |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inżynieria środowiska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Inżynieria ekologiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z założeniami i wymogami związanymi z etapami projektowania oraz realizacji wszelkich konstrukcji inżynieryjnych – mających związek z zagadnieniami funkcjonowania populacji zwierząt i ich bierną oraz czynną (aktywną) ochroną.
Formalne: podstawy biologii, ekologii
Nieformalne: podstawowa wiedza z zakresu nauk o szeroko pojętym funkcjonowaniu środowiska przyrodniczego.
Program wykładów: Zapoznanie studenta z: szczególnymi właściwościami funkcjonowania populacji zwierząt, ich różnorodnością i znaczeniem dla kształtowania lokalnego środowiska. Omówienie interakcji na styku środowisko nieożywione i ożywione. Bariery i korytarze ekologiczne pochodzenia naturalnego i antropogenicznego. Konstrukcje inżynieryjne (np. dolne przepusty podziemne dla małych, średnich i dużych zwierząt, przepusty nadziemne, zielone mosty, estakady, przepusty w środowisku jednorodnym i ekotonalnym). Materiały używane do konstrukcji ww. korytarzy.
Program ćwiczeń projektowych: Zapoznanie studenta z: podstawowymi typami sztucznie tworzonych korytarzy ekologicznych.Samodzielne zaprojektowanie przepustu dla wybranej grupy zwierząt.
Metody podające: wykład informacyjny (wykład wraz z prezentacją multimedialną), wykład problemowy, ćwiczenia terenowe.
Metody poszukujące: samodzielna praca studenta; projekt przepustu dla wybranej grupy zwierząt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie laboratoriów: podstawą do zaliczenia zajęć laboratoryjnych są oceny z trzech kolokwiów praktycznych i teoretycznych (pisemnych lub ustnych) ze zrealizowanych zajęć. Zaliczenie wykładu – pisemne kolokwium, zawierające 8 pytań ocenianych na 0 – 1 pkt; do zaliczenia na ocenę dostateczną konieczne jest uzyskanie 5 punktów.
Podstawą ustalenia oceny łącznej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,5 oceny z wykładu oraz 0,5 oceny z ćwiczeń projektowych. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena łączna ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Maksymalny limit studentów na zajęciach projektowych wynosi 18 osób.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2019 19:03)