SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Multimedia w biznesie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Multimedia w biznesie
Kod przedmiotu 11.9-WK-IiED-MB-W-S14_pNadGenM63OS
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Informatyka i ekonometria
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Występuje w specjalnościach Analityka biznesowa
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Silva Robak, prof. UZ
  • mgr inż. Andrzej Majczak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie możliwości i zasad stosowania technik multimedialnych w biznesie, zapoznanie się z możliwościami serwisów społecznościowych i „Web 2.0” oraz poznanie zasad wygłoszenia prezentacji multimedialnej.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności z obsługi komputerów i sieci Internet.

Zakres tematyczny

Wykład:
1. Istota i geneza technologii multimedialnych. Wynalazki będące fundamentem dla multimediów, Internet a popularyzacja multimediów, najnowsze urządzenia multimedialne i ich ogólne zastosowania.
2. Rola obrazu, dźwięku i animacji w przekazie multimedialnym
3. Narzędzia Web 2.0. Przegląd serwisów społecznościowych, Web 2.0.
4. Serwisy typu „Mashup”- zastosowania.
5. Web 3.0 - internet przyszłości.
6. Zastosowania technologii multimedialnych w obszarach ekonomicznych. Multimedia w przedsiębiorstwie, przykłady zastosowań multimediów w biznesie, multimedia w dydaktyce.
7. Prawo autorskie a treści multimedialne.

Projekt:
Prezentacja multimedialna na wybrany temat związany z biznesem i zarządzaniem.

Metody kształcenia

Tradycyjny wykład; Dyskusja; Projekt grupowy (5 osób w danej grupie) w postaci prezentacji multimedialnej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Udział w zajęciach jest obowiązkowy. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektu (50%) oraz ocena z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z projektu i egzaminu.

Literatura podstawowa

1. A. Szewczyk, Multimedia w biznesie, Difin, 2008.
2. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z późniejszymi zmianami).

Literatura uzupełniająca

1. Multimedia w biznesie i zarządzaniu, Leszek Kiełtyka (red.), Kantor Wydawniczy Zakamycze, Grupa Wolters Kluwer, Kraków 2009.
2. Amy Shuen, Web 2.0. Przewodnik po strategiach, 2009.
3. D.Flisak, Utwór multimedialny w prawie autorskim. Wolters Kluwer, Warszawa, 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 17-11-2020 06:19)