SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Historia architektury polskiej |
Kod przedmiotu | historiaq_AiU10W3_pNadGenZ7TSV |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z najważniejszymi zagadnieniami i problemami, związanymi z historią architektury polskiej, a także pogłębienie znajomości terminologii związanej z architekturą historyczną.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta odróżniania stylów architektonicznych i określania ich cech, przybliżonego datowania budynku na podstawie cech formalnych oraz umiejętności wykorzystania form architektury historycznej jako inspiracji twórczej.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest uświadomienie studentowi społecznej roli architekta oraz kompetencji do popularyzacji zagadnień architektonicznych w społeczeństwie.
Formalne:zaliczenie przedmiotu Historia architektury powszechnej.
Nieformalne : znajomość najważniejszych zagadnień z zakresu historii polskiej.
Program wykładów
Program ćwiczeń
Szczegółowe przedstawienie wybranych obiektów omówionych podczas wykładu.
Metody podające: wykład konwencjonalny, wykład informacyjny, pokaz, prezentacje audio-wizualne.
Metody poszukujące: praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady:
Frekwencja na wykładach. Pozytywna ocena z egzaminu (pisemny i ustny).
Ćwiczenia:
Frekwencja na zajęciach, pozytywne oceny z dwóch kolokwiów. Student powinien udzielić poprawnych odpowiedzi na tematy zadane podczas dwóch kolokwiów obejmujących architekturę średniowieczną i nowożytną
Ocena końcowa to średnia ocen z egzaminu i ćwiczeń uwzględniających frekwencję i czynny udział w zajęciach.
1. Broniewski T., Historia architektury dla wszystkich, Wrocław 1990.
2. Koch W., Style w architekturze, Warszawa 1996.
3. Miłobędzki A., Zarys dziejów architektury w Polsce, Warszawa 1988.
4. Sztuka polska t. I-V, Warszawa 2004-2016
1. Borusiewicz W., Budownictwo murowane w Polsce, Warszawa 1985.
2. Jaroszewski S., Od klasycyzmu do nowoczesności: o architekturze polskiej XVIII, XIX i XX wieku, Warszawa 1996.
3. Krassowski W., Dzieje budownictwa i architektury na ziemiach polskich. Tom I -IV. Warszawa1990.
4. Marcinek J. (red.), Dzieje architektury w Polsce, Kraków 2003.
5. Zachwatowicz J., Architektura polska do połowy XIX wieku, Warszawa 1956.
Sala wykładowa i seminaryjna z możliwością zaciemnienia przystosowana do prezentacji multimedialnych (ekran).
Zmodyfikowane przez dr inż. Alena Kononowicz (ostatnia modyfikacja: 25-04-2019 23:59)