SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mobbing i molestowanie seksualne w środowisku pracy |
Kod przedmiotu | 14.0-WP-PSChM-MiMSwŚP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Umiejętność identyfikacji przez studentów mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy, których podstawowe konsekwencje zauważalne są w aspekcie bezpieczeństwa i higieny pracy. Zdolność do identyfikacji zjawiska jak również do wykrywania czynników determinujących mobbing i molestowane seksualne. Sprawność w tworzeniu zasad bezpiecznego środowiska pracy poprzez umiejętne kształtowanie zasad polityki antymobbingowej.
Celem przedmiotu jest także skłonienie studentów do refleksyjnego rozważania sytuacji organizacyjnej pod kątem skutków działań jednostki w obrębie organizacji, relacji z innymi ludźmi jak również konsekwencji mobbingu i molestowania seksualnego dla społeczeństwa. Uwrażliwienie studentów na problem wykluczenia ofiar mobbingu, molestowania seksualnego w środowisku pracy.
Brak.
Ćwiczenia: definicja mobbingu, molestowania seksualnego, charakterystyka zjawisk, determinanty molestowania seksualnego i mobbingu (indywidualne, organizacyjne, społeczne), problem różnicowania mobbingu i molestowania seksualnego od pozostałych patologii organizacyjnych, przebieg mobbingu, konsekwencje mobbingu i molestowania seksualnego w wymiarze indywidualnym, grupowym i społecznym, polityka i procedury antymobbingowe. Diagnoza mobbingu i molestowania seksualnego w środowisku pracy.
Ćwiczenia: praca indywidualna, praca w grupach, praca z teksem naukowym, analiza przypadków, praca z książką, dyskusja, prezentacje,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną na podstawie:
- ocen cząstkowych z aktywności studenta uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta weryfikowanej w toku dyskusji, - (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,05p. do 0,1p.)
- ocen cząstkowych z aktywności studenta w pracy zespołowej weryfikowanej podczas analizy przypadków, dyskusji - (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,05 do 0,1p.)
- sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta - (test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - student powinien zdobyć minimum 60% punktów (progi ocen z testu (60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-99% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0;).
Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu [bardzo dobry 5,0 – 4,75; dobry plus 4,74 – 4,35; dobry 4,34 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0].
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2019 07:19)