SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium monograficzne IIA - Psychologia decyzji kadrowych |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-SMPD2A |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia edukacyjna i wychowawcza, Psychologia kliniczna, Psychologia pracy, organizacji i zarządzania, Psychologia zdrowia seksualnego |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą profesjonalnego doboru kadry w organizacjach, jak również uświadomienie słuchaczom wagi procesu doboru osób na konkretne stanowiska pracy, jako elementu strategicznego – wpływającego na konkurencyjność podmiotów gospodarczych.
Brak.
Seminarium: Definiowanie cech przydatności zawodowej. Aspekty procesów decyzyjnych w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników. Zastosowanie narzędzi badawczych w procesie rekrutacji pracowników – analiza narzędzi psychometrycznych pod kątem ich przydatności i ograniczeń. Znaczenie tendencji osobowościowych w procesie doboru pracowników, ich adaptacji oraz umiejętności współpracy w zespole. Kontekst sytuacyjny w badaniach osobowości pracownika. Wybrane typy inteligencji: sukcesu, emocjonalna i społeczna oraz ich znaczenie dla pracy kierowniczej. Typy umysłu menedżera.
Seminarium konwersatoryjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych związanych z tematyką zajęć (tematy sformułowane przez prowadzącego, do wyboru przez studentów) i/ lub testu zaliczeniowego, oraz na postawie aktywności studentów na seminariach konwersatoryjnych.
Wskazane przez prowadzącego fragmenty niniejszych pozycji:
Nosal, Cz.(1993). Umysł menedżera. Wrocław: Wrocławskie Wydawnictwo „Przecinek”.
Depta, A., Wojtaszek, H. (2015). Znaczenie temperamentu w zarządzaniu organizacją. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Nr 1203,
Juchnowicz, M. (2012). Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania. Warszawa: PWE.
Nosal, C.S. (1997). Psychologia decyzji kadrowych. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
Gellert, M., Nowak, K. (2005). Zespół. Jak z nim pracować, jak go badać, jak go szkolić. Gdańsk: GWP.
Ratajczak, Z. (2008). Psychologia pracy i organizacji. Warszawa: PWN.
Ratyńki, W. (2005). Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Król, H., Ludwiczyński, A., (2006). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWN.
Konarski, S. (2006). Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i Menadżerów. Warszawa: SGH.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 24-04-2019 12:34)