SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium monograficzne IIA - Psychologia decyzji kadrowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium monograficzne IIA - Psychologia decyzji kadrowych
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-SMPD2A
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Psychologia edukacyjna i wychowawcza, Psychologia kliniczna, Psychologia pracy, organizacji i zarządzania, Psychologia zdrowia seksualnego
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą profesjonalnego doboru kadry w organizacjach, jak również uświadomienie słuchaczom wagi procesu doboru osób na konkretne stanowiska pracy, jako elementu strategicznego – wpływającego na konkurencyjność podmiotów gospodarczych.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Seminarium: Definiowanie cech przydatności zawodowej. Aspekty procesów decyzyjnych w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników. Zastosowanie narzędzi badawczych w procesie rekrutacji pracowników – analiza narzędzi psychometrycznych pod kątem ich przydatności i ograniczeń. Znaczenie tendencji osobowościowych w procesie doboru pracowników, ich adaptacji oraz umiejętności współpracy w zespole. Kontekst sytuacyjny w badaniach osobowości pracownika. Wybrane typy inteligencji: sukcesu, emocjonalna i społeczna oraz ich znaczenie dla pracy kierowniczej. Typy umysłu menedżera.

Metody kształcenia

Seminarium konwersatoryjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych związanych z tematyką zajęć (tematy sformułowane przez prowadzącego, do wyboru przez studentów)  i/ lub testu zaliczeniowego, oraz na postawie aktywności studentów na seminariach konwersatoryjnych.

Literatura podstawowa

Wskazane przez prowadzącego fragmenty niniejszych pozycji:

  • Nosal, Cz.(1993). Umysł menedżera. Wrocław: Wrocławskie Wydawnictwo „Przecinek”.

  • Depta, A., Wojtaszek, H. (2015). Znaczenie temperamentu w zarządzaniu organizacją. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Nr 1203,

  • Juchnowicz, M. (2012). Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania. Warszawa: PWE.

  • Nosal, C.S. (1997). Psychologia decyzji kadrowych. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.

  • Gellert, M., Nowak, K. (2005). Zespół. Jak z nim pracować, jak go badać, jak go szkolić. Gdańsk: GWP.

Literatura uzupełniająca

  • Ratajczak, Z. (2008). Psychologia pracy i organizacji. Warszawa: PWN.

  • Ratyńki, W. (2005). Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

  • Król, H., Ludwiczyński, A., (2006). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWN.

  • Konarski, S. (2006). Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i Menadżerów. Warszawa: SGH.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 24-04-2019 12:34)