SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Gry menadżerskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Gry menadżerskie
Kod przedmiotu 14.9-WP-PSChM-GM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Kolańska-Stronka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodami aktywnej pracy z grupami takimi jak gry zespołowe wykorzystywane podczas warsztatów i szkoleń biznesowych. Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia gier i symulacji wykorzystywanych w warsztatach i szkoleniach biznesowych, projektowania procesu szkoleniowego w biznesie.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do przedmiotu. (rodzaje gier, formy pracy, zasady współpracy w grupach, cele, wykorzystanie wiedzy teoretycznej do rozwiązań praktycznych). Role gier i symulacji dotyczących zarządzania w rozwijaniu kompetencji menadżerskich. Praca nad wybranymi ice-breakerami stosowanymi w szkoleniach biznesowych. Praca nad grą symulacyjną, grą dotyczącą perswazji, negocjacji i podejmowania decyzji, grą dotyczącą komunikacji w procesie zarządzania, grą dotyczącą budowania zespołu, grą dotyczącą konfliktu i współpracy. Omówienie najważniejszych technik i zasad stosowania gier i symulacji w rozwijaniu kompetencji trenerskich.

Metody kształcenia

Praca z podręcznikiem, studium przypadku, dyskusja moderowana, gry decyzyjne i kierownicze, praca w grupach, prezentacje wyników oraz refleksja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych – stworzenie konspektu szkolenia oraz projektu szkoleniowego dla fikcyjnego przedsiębiorstwa.

Warunki zaliczenia konspektu i projektu szkoleniowego to uzyskanie 60 % punktów.

Literatura podstawowa

1. Balcerak A., Woźniak J., Gry menedżerskie, Gdańsk, 2016

2. Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia, Gdańsk: GWP, 2014

3. Łaguna M., Szkolenia, Gdańsk: GWP, 2004

4. Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A., Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańsk, GWP, 2014

5. Balcerak A., Kwaśnicki W., Modele symulacyjne i gry menadżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Wyd.politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010 (CZ.II).

Literatura uzupełniająca

Watson J., Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Warszawa, 2004.

Blanchard K., Spencer J., Jednominutowy menedżer, Wyd. IFC Press, Warszawa 2005

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Kolańska-Stronka (ostatnia modyfikacja: 23-04-2019 10:41)