SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie działań edukacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie działań edukacyjnych
Kod przedmiotu 13.0-WB-BZŚP-PrDzEd-S17
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Biomonitoring i zarządzanie środowiskiem
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Roland
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poznanie metody projektu jako metody stosowanej  w edukacji przyrodniczej. Przygotowanie oferty działania w zakresie edukacji ekologicznej (przyrodniczej) z wykorzystaniem metody projektu

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu metodyki prowadzenia edukacji, bioróżnorodności, ochrony środowiska, ochrony przyrody,

Zakres tematyczny

  1. Projekt jako metoda w edukacji przyrodniczej.
  2. Planowanie działań edukacyjnych metodą projektów.
  3. Przygotowanie oferty działania w zakresie edukacji ekologicznej (przyrodniczej) z zastosowaniem metody projektu.
  4. Możliwości finansowania działań edukacyjnych.

Metody kształcenia

podająca (prelekcja); praktyczna (przygotowanie projektu działań edukacyjnych)

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

przygotowanie oferty działań edukacyjnych z wykorzystaniem metody projektu, przedstawienie propozycji, aktywny udział w zajęciach

Literatura podstawowa

  1. Stawiński W. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa, 2000.
  2. Tuszyńska L. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. WUW, Warszawa 2003.
  3. Potyrała K., Walosik A. (red). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań przyszłości. Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

konsultacje przygotowywanego projekty drogą elektroniczną i podczas dyżurów.


Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 29-04-2019 08:59)