SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy pracy projektowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy pracy projektowej
Kod przedmiotu 14.7-WP-PEDP-PPPr
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.

Wymagania wstępne

Zaliczony kurs zajęć „teorie kultury i animacji”.

Zakres tematyczny

Wykłady – projekt jako metoda i forma pracy; struktura projektu; planowanie projektu (diagnoza; analiza problemów i celów; działania i harmonogram w projekcie; promocja projektu; rezultaty; kosztorys projektu; ewaluacja projektu; źródła dofinansowania projektów w kulturze i edukacji.

Ćwiczenia - specyfika projektów animacyjnych i edukacyjnych; analiza przypadków;  konstruowanie koncepcji projektu: diagnoza; analiza i opis problemu i grupy docelowej, planowanie celów głównych i szczegółowych, etapów i działań; konstruowanie harmonogramu projektu; rezultaty działań i ich wskaźniki; planowanie budżetu.

Metody kształcenia

Wykłady – wykład, wykład interaktywny, prezentacje, analiza przypadków.

Ćwiczenia – dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne, diagnoza problemu, analiza przypadków, prezentacja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady - zaliczenie kolokwium końcowego, warunkiem zaliczenia jest zdobycie min.55% punktów.

Ćwiczenia -  ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za: prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu). 

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Literatura podstawowa

1.     Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.

2.     Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.

3.     Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2006.

4.     Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.

5.     Słowińska S. i in., Inicjatywy i ludzie w kulturze lubuskiej - nowe przestrzenie. Raport z badań, Zielona Góra 2012.

6.     Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.

7.     Słowińska S., Puchowicz M., Kultura? Zrób to tak! Opis dobrych praktyk edukacyjnych. Raport z trzeciego etapu badań w ramach programu  Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2018.

Literatura uzupełniająca

1.      TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.

2.      Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-11-2019 12:45)