SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy marketingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy marketingu
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-PM
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem jest poznanie działań marketingowych realizowanych w gospodarce rynkowej, wyjaśnienie istoty oraz cech marketingu, nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi metodami i technikami marketingowymi.

Wymagania wstępne

Przyswajanie przez studenta wiedzy z zakresu podstaw marketingu wymaga wcześniejszego przygotowania z przedmiotów: ekonomia, zarządzanie. Student powinien rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne, zasady działania struktur podmiotowych rynku, opisu i analizy problemów zarządzania i marketingu.

Zakres tematyczny

Wykłady

  • Ewolucja poglądów na znaczenie marketingu.
  • Marketing – definicje (filozofia, istota, rola, znaczenie, zasady funkcje, zadania).
  • Marketing – pojęcia podstawowe.
  • Koncepcja marketing-mixu 4P (product, price, promotion, place) i jej rozwinięcie do 5P, 6P i 7P.
  • Instrumenty marketingu partnerskiego - 4C.
  • Zachowanie nabywców (klientów) na rynku.
  • Proces postępowania klienta.
  • Uwarunkowania i modele zachowań rynkowych w zależności od rodzaju nabywcy.
  • Segmentacja rynku .
  • Pojęcie i ogólne warunki wyodrębniania segmentów rynku.
  • Wybór rynków docelowych i pozycjonowanie oferty.
  • Elementy zarządzania marketingowego - podstawowe decyzje strategiczne.

Ćwiczenia

  • Produkt (istota, rodzaje, funkcje, filozofia produktu poszerzonego, linia asortyment, cykl życia produktu, marka- istota i znaczenie).
  • Cena (istota i funkcje ceny, procedura i wybrane metody ustalania cen, strategie cenowe, polityka upustów i rabatów).
  • Dystrybucja (pojęcie, kanały dystrybucji, rodzaje formy, zadania).
  • Promocja (promocja jako proces komunikacji, koncepcja promotion-mix’u, public relations, sponsoring, product placement).

 

Metody kształcenia

Wykłady i ćwiczenia dotyczą poszczególnych narzędzi marketingu.
Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.
Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda analizy case study, metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładów (50%).

Literatura podstawowa

Ph. Kotler, Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2005.
H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.
T. Kramer, Podstawy marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca

K. Andruszkiewicz, Marketing. Podręcznik akademicki, Toruń 2011.
P. Waniowski, D. Sobotkiewicz, M. Daszkiewicz, Marketing. Teoria i przykłady, Warszawa 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 17-04-2019 20:57)