SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Nowe trendy w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Nowe trendy w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-NTwT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Grzegorz Gołembski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekonanie studenta o konieczności prognozowania i planowania przyszłości. przekazanie studentowi wiedzy o determinantach rozwoju turystyki. wskazanie na praktycznych przykładach w ujęciu dynamicznym wpływu owych determinant na zmiany w popycie i podaży turystycznej.

Wymagania wstępne

1. Podstawowa znajomość ekonomiki turystyki (definicja turystyki, ruchu turystycznego, funkcji turystycznej, rodzajów turystyki itp.).
2. Podstawowe wiadomości dotyczące rynku turystycznego.
3. Wiadomości podstawowe dotyczące geografii turystycznej.

Zakres tematyczny

1. definicja turystyki, ruchu i rynku turystycznego oraz charakterystyka uwarunkowań rozwoju turystyki

2. podział uwarunkowań na egzo- i endogeniczne

3. uwarunkowanie egzogeniczne - wpływ zmian demograficznych i ekonomicznych na popyt

4. zmiany w środowisku naturalnym (klimatyczne, rozwój zrównoważony) i skutki nieprzewidzianych kryzysów na rozwój turystyki

5. tendencje w rozwoju transportu turystycznego i ich wpływ na rynek

6. techniki teleinformatyczne i ich wpływ na zachowania producentów i konsumentów

7. uwarunkowania endogeniczne - tendencje w hotelarstwie i gastronomii

8. produkty turystyczne i zmiany w strukturze oferowanych produktów jako sposób dostosowania się do popytu nabywców

9. rozwój sportów ekstremalnych, turystyki przemysłowej i kulturowej jako przykłady zmian w produkcie turystycznym

10. zmiany kanałów dystrybucji usług turystycznych i fuzje na rynku turystycznym

11. interwencjonizm i zadania samorządów terytorialnych w rozwoju turystyki

Metody kształcenia

wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi

Literatura podstawowa

1. Gołembski G. (red), Nowe trendy rozwoju turystyki, PWSZ w Sulechowie, Sulechów 2008.

2. Młynarczyk Z. (red.), Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki UAM Poznań 2011.

3. Stefaniak M., Kamel M., Muzea i wystawy interaktywne w Polsce. Współczesna atrakcja turystyczna, Turystyka Kulturowa 2014.

4. Rudnicki M., Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.

5. Sidorkiewicz M., Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów. Ujęcie teoretyczne, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.

6. Jaremen D., Nawrocka E., Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.

Literatura uzupełniająca

1. Tourism in the 2020s, wykład Claude Origet du Cluzeau

2. Majewska J., Napierała, Adamiak, Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych do opisu przestrzeni turystycznej, Folia Turistica, Kraków 2016.

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 17-04-2019 18:27)