SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ZNDUH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie rynkowych zachowań konsumentów oraz sposobów wykorzystania tej wiedzy w strategii marketingowej przedsiębiorstwa, omówienie czynników kształtujących postępowanie nabywcy w podstawowych obszarach działań marketingowych, omówienie podstawowych sposobów dystrybucji usług hotelarskich

Wymagania wstępne

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Zakres tematyczny

  • Zachowania klientów w hotelarstwie.
  • Metody badania zachowań w hotelarstwie.
  • Źródła informacji wykorzystywane w badaniach usług hotelarskich.
  • Czynniki wpływające na zachowanie klientów w branży hotelarskiej.
  • Portret gościa hotelowego.
  • Sposoby spostrzegania oferty przez turystę. Komunikacja z gościem hotelowym.
  • Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług hotelarskich i funkcjonowaniem systemów informacyjnych i rezerwacyjnych.
  • Podstawowe techniki dystrybucyjne w hotelarstwie.
  • Internet a zachowania nabywcze konsumentów usług hotelarskich.
  • Wykorzystanie Internetu w dystrybucji przez producentów usług hotelarskich.
  • Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w hotelarstwie.
  • Globalne Systemy Dystrybucji i Centralne Systemy Rezerwacyjne

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,

Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z ćwiczeń (50%))

Literatura podstawowa

B. Dobiegała-Korona, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, wyd. Almamer 2010
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. Proksenia 2010
M. Nalazek, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa2010

Literatura uzupełniająca

A. Pawlicz, E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
E. Rudawska, Lojalność klientów, Warszawa 2005

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 08:11)