SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing usług hotelarskich - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing usług hotelarskich
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-MUH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie zasad i specyfiki marketingu w hotelarstwie, wyjaśnienie istoty oraz cech marketingu w hotelarstwie, nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi metodami i technikami marketingowymi w działalności hotelarskiej, poznanie sposobów formułowania strategii marketingowych w działalności hotelarskiej.

Wymagania wstępne

wiedza z przedmiotów Podstawy Marketingu oraz Hotelarstwo

Zakres tematyczny

Wykłady

  • Wprowadzenie do zagadnień marketingu w hotelarstwie.
  • Jakość usług hotelarskich a kategoryzacja obiektów hotelarskich.
  • Marketing-mix w przedsiębiorstwie hotelarskim.
  • Instrumenty promocji w hotelarstwie.
  • Marketing bezpośredni i sprzedaż sprzedaż osobista w hotelarstwie.
  • Znaczenie public relations w turystyce.
  • Znaczenie reklamy w hotelarstwie.
  • Polityka cenowa hotelarstwie.

Ćwiczenia

  • Zachowanie klienta na rynku usług hotelarskich
  • Segmentacja rynku usług hotelarskich
  • Cechy usług hotelarskich
  • Zastosowanie macierzy Ansoffa oraz macierzy BCG w hotelarstwie
  • Znaczenie marki w hotelarstwie
  • Dystrybucja usług hotelarskich
  • Model komunikacji marketingowej wg Kotlera
  • Wydawnictwa promocyjne i ich wykorzystanie w hotelarstwie
  • Rola personelu w hotelarstwie
  • Rola targów turystycznych w działalności hotelarskiej
  • Nowoczesne narzędzia promocji stosowane w hotelarstwie
  • Zastosowanie strategii marketingowych w hotelarstwie

 

 

Metody kształcenia

Wykłady i ćwiczenia dotyczą poszczególnych narzędzi marketingu.

Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.

Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda case study i metoda pokazu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z ćwiczeń (50%)

Literatura podstawowa

M. Turkowski, Marketing usług hotelarskich, Wyd. PWE, Warszawa 2010
J. Altkorn, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
 Marketing usług turystycznych pod red. A. Panasiuka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005

Literatura uzupełniająca

M. Johann, Strategie marketingowe w turystyce, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009
W. B. Martin, Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Kraków 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 08:10)