SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt animacyjny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt animacyjny
Kod przedmiotu 03.9-WP-PEDP-PrAn
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studentów do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i jej realizacji.

Wymagania wstępne

Zaliczony kurs zajęć „teorie kultury i animacji”.

Zakres tematyczny

Wykłady

Projekt animacyjny jako metoda i forma pracy; struktura projektu animacyjnego; planowanie projektu (diagnoza; analiza problemów i celów; działania i harmonogram w projekcie; promocja projektu; rezultaty; kosztorys projektu; ewaluacja projektu; źródła dofinansowania projektów animacyjnych.

Laboratoria

Specyfika projektu animacyjnego; analiza przypadków;  konstruowanie koncepcji projektu: diagnoza; analiza i opis problemu i grupy docelowej, planowanie celów głównych i szczegółowych, etapów i działań; konstruowanie harmonogramu projektu; rezultaty działań i ich wskaźniki; planowanie budżetu.

Metody kształcenia

Wykłady – wykład, wykład interaktywny, prezentacje, analiza przypadków.

Laboratoria – dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne, diagnoza problemu, analiza przypadków, prezentacja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady - zaliczenie kolokwium końcowego, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie min.55% punktów.

Laboratoria -  prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń  (zadań) realizowanych na zajęciach; analiza i prezentacja przypadku (przykładowego projektu animacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego. Ocena końcowa z laboratoriów jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i laboratorium.

Literatura podstawowa

Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.

Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.

Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2006.

Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.

Słowińska S. i in., Inicjatywy i ludzie w kulturze lubuskiej - nowe przestrzenie. Raport z badań, Zielona Góra 2012.

 Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.

 

 

Literatura uzupełniająca

TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.

Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-11-2019 13:22)