SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fotografia w działaniach animacyjnych |
Kod przedmiotu | 03.4-WP-PEDP- FoAn |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 60 | 4 | 36 | 2,4 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do posługiwania się technikami fotograficznymi w działaniach animacyjnych. Wprowadzenie technik fotograficznych stanowiących podstawę do realizacji warsztatowych, pedagogicznych oraz realizacji projektów animacyjnych. Zwrócenie szczególnej uwagi na komunikacyjny aspekt obrazu fotograficznego, a także na możliwości realizacji projektów fotograficznych aktywizujących środowisko lokalne lub grupy środowiskowe.
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do posługiwania się technikami fotograficznymi w działaniach animacyjnych. Wprowadzenie technik fotograficznych stanowiących podstawę do realizacji warsztatowych, pedagogicznych oraz realizacji projektów animacyjnych. Zwrócenie szczególnej uwagi na komunikacyjny aspekt obrazu fotograficznego, a także na możliwości realizacji projektów fotograficznych aktywizujących środowisko lokalne lub grupy środowiskowe.
Sztuka fotografii jako narzędzie w działaniu animacyjnym – specyfika, cele, znaczenie społeczne i jednostkowe. Fotografia jako działanie – przykłady możliwości realizacji oraz projektowanie działań (fotografia inscenizacyjna, fotografia natychmiastowa – polaroid, fotografia jako działanie, akcja). Techniki fotograficzne jako pretekst do działań warsztatowych (możliwości realizacji działań animacyjnych jednorazowych oraz cyklicznych) ze szczególnym uwzględnieniem pracy w różnych grupach i środowiskach społecznych. wyczulenie na indywidualne zdolności i predyspozycje uczestników zajęć warsztatowych/ Techniki fotograficzne w projektach animacyjnych. Techniki fotograficzne w projektach animacyjno-socjologicznych. Techniki fotograficzne w projektach animacyjno-etnograficznych. Możliwości wykorzystania nowych mediów powiązanych z fotografią w działaniach animacyjnych. Możliwości realizacji projektów fotograficznych, pozyskiwania i rozliczania funduszy. Przygotowanie projektu animacyjnego opartego na działaniach fotograficznych.
Ćwiczenia oraz wykłady i prezentacje. Praca z grupą i w grupie nad realizacjami działań animacyjnych.
Praca indywidualna na d realizacją projektu animacyjnego opartego na działaniach fotograficznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Realizacja zadania indywidualnego 50%. Realizacja zadania grupowego 50%.
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.
Frydryczak B., Estetyki oporu, Zielona Góra 1995.
Zajęcia prowadzone przy pomocy specjalistycznego, profesjonalnego sprzętu fotograficznego, oświetlenia studyjnego oraz w pomieszczeniach ciemniowych wyposażonych w sprzęt do wywoływania i obróbki materiałów fotograficznych.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-11-2019 06:46)