SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Proseminarium - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Proseminarium
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP-PROS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ramach seminarium dyplomowego.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Poszukiwanie tematów badawczych - przegląd literatury logopedycznej (druków zwartych i czasopism). Wybór literatury przedmiotu, pracy ze źródłami i literaturą naukową. Redagowanie różnych typów tekstów naukowych (artykułów poglądowych, komunikatów z badań). Struktura prac badawczych, plan pracy. Język i styl pracy naukowej. Etyka w pracy naukowej.  Przedmiot i cele badań w logopedii. Teoretyczne uzasadnianie problemów badawczych. Dobór narzędzi badawczych. Analiza wyników badań. Opis źródeł - zasady tworzenia przypisów i bibliografii.

Metody kształcenia

Dyskusja, metoda grupowa, praca z materiałem źródłowym, metoda projektów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Proseminarium - ocena z pracy pisemnej.

Oceną końcową jest ocena z proseminarium.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
  2. Logopedia: pytania i odpowiedzi, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 2003.
  3. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe,    Warszawa 2001.
  5. Literatura przedmiotu związana z wybraną tematyką

Literatura uzupełniająca

  1. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
  2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
  3. Frankfort-Nachmias Ch. i Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 29-04-2019 09:55)